3063
Sök

Billigare renovering av topplock?

11 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
Halloj.

För lite sedan gick kamremmen av i min stackars Calibra och det som är trist är att jag fick räkningar denna månad på, ptja, en väldig massa mer pengar än vanligt. tongue
Dessutom blir det nog lite avdrag för att jag varit sjuk en veva på lönen den 25e nu.

Nu är frågan, är det någon som känner till någon som kan montera bort topplocket, renovera och montera tillbaka samt utföra ett kamremmsbyte till ett överkomligt pris i närheten av Norrköping?

Som synes nu vill Biva ha 17'000kr för det. Har dock hittat en som kan göra det för drygt 14'000.
Tyvärr spräcker båda dessa alternativ min budget.

Evigt tacksam för alla svar jag kan få!

(Har ännu inte tappat hoppet om att få bränna lite däck innan snön kommer och det är dags att rulla in för vintern wink)

1 948 Inlägg
8 oktober 2008
vad är det som behöver göras med toppen? hur många krökta ventiler?

11 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
Har själv inte vågat ta isär alltihopa så jag vet faktiskt inte, men det hela hände på tomgång så SÅ stor skada bör det rimligtvis inte ställt till med.

4 001 Inlägg
8 oktober 2008
Tyvärr kan det ha orsakat väldigt stor skada trots att det var på tomgång, min Audi pajjade varenda ventil när samma sak hände mig, det var iofs en diesel.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 oktober 2008
Kriko skrev:
Som synes nu vill Biva ha 17'000kr för det. Har dock hittat en som kan göra det för drygt 14'000.
Tyvärr spräcker båda dessa alternativ min budget.

är det inkl material så är det snorbilligt!  byta ventiler ev 16st á ca 250kr  styrningar 16st á ca 50kr kamremsats á ca 2000kr  toppackning á 500kr topplocksbult á 300kr, sotnignssats ~1000kr, planing 500kr = 9100kr 

sn jobbet på det om minst 500kr/timma  blir 15timmars jobb över...  hinner man byta topp samt renovera den på 15timmar??  tveksamt...  så rackans bra pris redan 17'
Senast redigerat av torpis (8 oktober 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 948 Inlägg
8 oktober 2008
15 timmar e inga problem om du har kunskapen och maskinerna. men som sagt... ta reda på hur mycket som e pajj... kan inget om opelmotorer men skruva av ventilkåpan så brukar man kunna se ganska bra.

Sök