2900
Sök

850 t5 - behöver info.

Kyltekniker
166 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
#1
halli hallå

Jag köpte en 850 -95 SE för några veckor sedan, märkte att den var för slö. Är nu sugen på en 850 T5.

Vad får man punga ut för att få en som är bra maskinellt och ser hyfsad ut? De viktigaste är ett den håller. En som inte är sönderkörd av en ungdom.

Helst en -95 då de är bättre (?) Hört att 92-94 läcker olja och skit.

Har en budget på  40 000 ungefär, lite mer antagligen. Har kollat på blocket men är skeptiskt, så är ute efter ett riktpris för mina förväntningar.

Bor i Göteborg, någon som ska sälja i trakterna kanske?
Senast redigerat av bemve (13 oktober 2008)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
13 oktober 2008
#2
Du skulle köpt våran 850-T5, innan oss var det en gubbe som haft den och han var född 1929, du kanske kan tänka dig skicket smile

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Kyltekniker
166 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
#3
-Mackan- skrev:
Du skulle köpt våran 850-T5, innan oss var det en gubbe som haft den och han var född 1929, du kanske kan tänka dig skicket smile

Mvh Markus
ja, sönderslirad koppling möjligtvis? smile

184 Inlägg
13 oktober 2008
#4
För 40´.- så får du garanterat en fin bil för pengarna. dock börjar dom går allt från 20 å uppåt å då är det slitdelar som börjar gå. Koppling å Låda är ju en liten sjukdom på Volvo. men som du säger -95-96modellerna är väl den uppdaterade modellen å kanske lite mer slitstark.
Men när du e ut å provar känner du ju hur växlingarna går å även koppling, Drivaxlar osv. Ett riktpris kanske är svårt att lägga då oftast dom flesta av turbomodellerna är trimmade eller stylade å ägaren alltid vill ha ut multum extra för sånt. dra ett medel av dom du gillar å åk å kika:) de bästa ja kan ge dej..
Har själv haft en 850 GLT och var hur nöjd som hellst med den. krånglade inte ngt alls. Å den hade passerat 31 500-Milastrecket:)
Lycka till

MvH: Johan

741 Inlägg
13 oktober 2008
#5
Tittade själv på 850 T5 när jag skulle köpa bil och dessa 2 hade jag nog åkt och tittat på iaf, verkar vara välskötta, fint tvättade ende saker bytta! bilar som ligger på blocket med dåliga bilder och skitiga bilar brukar också vara dåligt skötta..

http://www.blocket.se/vi/18344587.htm?ca=17_s

http://www.blocket.se/vi/18317090.htm?ca=17_s

Visst är det med stor sannolikhet att en ungdom har haft den, men det betyder inte att han har kört sönder den för det! bara man tittar över den så är det nog lugnt..
Senast redigerat av Joo (13 oktober 2008)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
13 oktober 2008
#6
bemve skrev:
-Mackan- skrev:
Du skulle köpt våran 850-T5, innan oss var det en gubbe som haft den och han var född 1929, du kanske kan tänka dig skicket smile

Mvh Markus
ja, sönderslirad koppling möjligtvis? smile
Japp det var det första vi bytte, men den gick som en dröm efter det smile Fyfan va vi ångrar att vi sålde den visst den kom ifrån italien men det betyder igen rost smile

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 854 Inlägg
13 oktober 2008
#7
bemve skrev:
halli hallå

Jag köpte en 850 -95 SE för några veckor sedan, märkte att den var för slö. Är nu sugen på en 850 T5.

Vad får man punga ut för att få en som är bra maskinellt och ser hyfsad ut? De viktigaste är ett den håller. En som inte är sönderkörd av en ungdom.

Helst en -95 då de är bättre (?) Hört att 92-94 läcker olja och skit.

Har en budget på  40 000 ungefär, lite mer antagligen. Har kollat på blocket men är skeptiskt, så är ute efter ett riktpris för mina förväntningar.

Bor i Göteborg, någon som ska sälja i trakterna kanske?
Jag hade en 95a som läckte
har en 94 som inte läcker smile

Kolla på min den gav jag 34000 för gått 26000 mil det märks inte.
Pris brukar ligga på 30-50k

Bra att kolla är rost på bagageluckan och läckage mellan motor och lådan men det kanske du redan visste.

396 Inlägg
13 oktober 2008
#8
köp en t-gul, de är billiga och helt rätt. ska du lägga 40k på en 850 ska du ha en r. annars får du s70 för samma pengar.

9 108 Inlägg
14 oktober 2008
#9
Är du en av Göteborgarna som ringt på min tro? wink Ligger ute på blocket för 32 men kan allt gå ner under 30 om det är så, med lite kärlek kan den nog bli ball men jag offrar ingen kärlek i onödan på en sketen Volvo roll


260 Inlägg
14 oktober 2008
#10
Kolla hur kopplingen är och växellådan, brukar ju tagit en del stryk med åren, sen är ju en full servicbok aldrig fel att ha smile Och om den nu är impoterad kolla så alla papper och böcker följer med wink


303 Inlägg
14 oktober 2008
#11
bemve skrev:
halli hallå

Jag köpte en 850 -95 SE för några veckor sedan, märkte att den var för slö. Är nu sugen på en 850 T5.

Vad får man punga ut för att få en som är bra maskinellt och ser hyfsad ut? De viktigaste är ett den håller. En som inte är sönderkörd av en ungdom.

Helst en -95 då de är bättre (?) Hört att 92-94 läcker olja och skit.

Har en budget på  40 000 ungefär, lite mer antagligen. Har kollat på blocket men är skeptiskt, så är ute efter ett riktpris för mina förväntningar.

Bor i Göteborg, någon som ska sälja i trakterna kanske?
satsa på en bil från italien om du ska trimma den har rätt växellåda
sen skaffar du ett chipp då går den lika bra som en svensksåld 850

heter numera blyfot_racing här på garaget


Sök