Jag vill peta in en Vr6 motor (otrimmad) till att börja med och är fullt på det klara med att man måste förstärka balkar och så. Men eftersom jag inte är mekaniskt begåvad och inte vill börja rota i en modernare dyrare motor eftersom min failrate antagligen ligger på runt 100%, Så undrar jag vem jag ska vända mig till när det gäller att stoppa in den i bilen och förstärkning av balkar etc (Den ska vara laglig och kunna omreggas). Gärna i en radie runt 10 mil runt eller allra helst i stockholm.
Alltså, Vem / Vilket företag skulle kunna förstärka allt som behövs och meka ner en vr6 motor i en golf 2. Gärna billigt men inget krav då det är roligare om det blir riktigt bra än riktigt billigt.
Inget behöver förstärkas i karossen. Det är så att allt passar rakt av från golf 3an tex bakaxel .framvagn dock är det enklare om man tar en golf 2a med det nya elsystemet.
Sedär! Fan va trevligt . Jag har läst runt jättemkt och resultatet var att man skulle förstärka diverse balkar för att den skulle gå igenom besiktningen.
En annan fråga är om växellådan behöver bytas?.
Tack på förhand
:EDIT: och hur kollar jag om jag har det nya elsystemet? Har nån form av ghetto eldragning, Mycket eltejp och kassa dragningar.
Inget behöver förstärkas i karossen. Det är så att allt passar rakt av från golf 3an tex bakaxel .framvagn dock är det enklare om man tar en golf 2a med det nya elsystemet.
med Golf 3 framvagn "rakt på" så får man använda slägga,vinkelslip och svets.....ska man ha i en vr-6 i mk2 ska du ha främre kylarbalk från Golf Mk3 och bakre motorbalk från corrado vr-6 sen går den ner
med Golf 3 framvagn "rakt på" så får man använda slägga,vinkelslip och svets.....ska man ha i en vr-6 i mk2 ska du ha främre kylarbalk från Golf Mk3 och bakre motorbalk från corrado vr-6 sen går den ner
Slägga behöver man pga remhjulet tar i rambenet annars passar det. Det främre motorfästet behövs att göras nytt annars inga problem. Men kylarbalken och bakremotor balken från corrado vr6 behövs inte.