3690
Sök

Bilstereon problem i en saab 9-3 02.

72 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Tjenare, Ikväll har jag installerat en 2din skärm JVC ( http://www.jvc.se/product.php?id=KW-AVX … tid=100108 ) Och nu så har jag inget ljud i framdörrarna, men hade det innan med original stereon. Vet att det finns något slutsteg original i Saab, men har ingen aning om hur det är kopplat. Jag har AS3 ljudet i bilen. Hjälp!

Tack i förhand

/  Niklas:D

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
19 november 2008
steget sitter högra sidan av mittkonsollen vid handskfacket. Ta bort panelen så hittar du det.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 november 2008
Har du ljud på alla högtalare utom dom i framdörrarna ??

Har du använt en ISO-sladd som följde med stereon eller har du lött en egen härva ??

Om du har ljud överallt utom i framdörrarna skulle jag vilja påstå att det måste vara något tjall med ljudkablarna till framdörrarna.

Kopplade in en JVC KW-AVX810 i min 9-5:a med AS3 och det funkar utmärkt för min del, dock var jag tvungen att göra en egen kabelhärva då ingen ISO-sladd ingick (eftersom det var en USA-stereo) men det gjorde det nästan enklare att koppla in allt.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

72 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Okej, Jag har gjort en egen härva, Men det är ju om man säger 2 iso kontakter ifrån bilen, sen är det ju en som är lite större som är för rattstyrningen, men det har jag inte kopplat in, så jag vet inte riktigt vad det kan vara, Sen hade jag även på original stereon Ison och sen så en antennkabel sen hade jag någonting annat som jag inte riktigt visste vad det var, det såg ut som en antennkabel som du kopplar in till tvn, så tänkte om det hade något med slutet stegat att göra.smile

369 Inlägg
20 november 2008
Roger-T skrev:
steget sitter högra sidan av mittkonsollen vid handskfacket. Ta bort panelen så hittar du det.

kanske bara jag som missuppfattar detta men för att komma åt slutsteget till främre högtalarna så skruvar du bara bort handsfacket så ser du slutsteget... Lycka till o lägg gärna upp en bild när det är klart  smile Mvh Robin

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

72 Inlägg
20 november 2008
Trådstartare
Okej okej, men det är ju rätt konstigt, men det är väla säker något enkelt fel, men det var en sladd som jag inte kopplade in som ser ut som en antennkabel så fundera på om det kan vara det som är kopplad till slutsteget!

369 Inlägg
20 november 2008
aa okejokej, jämnför kablarna o kolla, annars hade jag ringt till dom där du köpte den eller så hade jag kört till dom om det är i närheten så hade dom fått hjälpa till o fixa problemet smile

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

1 631 Inlägg
20 november 2008
SAABs steg är inte plug and play med din nya cd.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

72 Inlägg
20 november 2008
Trådstartare
gurenius skrev:

Okej, Vad kan man få tag på en sån till mig stereon ? Någon som har ngn anning ?

Skogskonsult
214 Inlägg
20 november 2008
du kanske skulle strunta i steget? eller byta det.

1 631 Inlägg
24 november 2008
Bjelkis skrev:
gurenius skrev:

Okej, Vad kan man få tag på en sån till mig stereon ? Någon som har ngn anning ?

Backes Ljudbyggeri ska ha en adapter. Men det rätta är ju att byta både steget och högtalarna.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök