2352
Sök

B20 med insprut !

25 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
#1
Tänkte ev uppgradera min Duett med trött b18 till en b20 med insprut. Tänkte utgå från en b20e med lite vassarekam bla. Det mekaniska orginalsprutet är ju av erfarenhet ingen höjdare. Någon som vet om det är krångligt att uppgradera till ett enklare elektroniskt ? Lämplig "donatorbil" ?
Senast redigerat av Kasken (11 december 2008)


141 Inlägg
11 december 2008
#2
Kasken skrev:
Tänkte ev uppgradera min Duett med trött b18 till en b20 med insprut. Tänkte utgå från en b20e med lite vassarekam bla. Det mekaniska orginalsprutet är ju av erfarenhet ingen höjdare. Någon som vet om det är krångligt att uppgradera till ett enklare elektroniskt ? Lämplig "donatorbil" ?

b20e e ett elektroniskt sprut... mvh niclas


If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
11 december 2008
#3
Ta en lite smått trimmad b20 å montera ett MS (MegaSquirt) eller liknande eftermarknadssprut big_smile

/Påsen

PÅSEN RACING

80 Inlägg
11 december 2008
#4
Håller med påsen, ett megasquirt duger fint till en måttligt trimmad b20

Second place is the first looser!!

25 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
#5
Wolle skrev:
Kasken skrev:
Tänkte ev uppgradera min Duett med trött b18 till en b20 med insprut. Tänkte utgå från en b20e med lite vassarekam bla. Det mekaniska orginalsprutet är ju av erfarenhet ingen höjdare. Någon som vet om det är krångligt att uppgradera till ett enklare elektroniskt ? Lämplig "donatorbil" ?

b20e e ett elektroniskt sprut... mvh niclas

jo men det är ju mekaniskt med bla luftmängdmätare m.m


80 Inlägg
11 december 2008
#6
Håller med påsen, ett megasquirt duger fint till en måttligt trimmad b20

Second place is the first looser!!

25 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
#7
påsen skrev:
Ta en lite smått trimmad b20 å montera ett MS (MegaSquirt) eller liknande eftermarknadssprut big_smile

/Påsen

har hört talas om det . . . . .  finns någon info om vad för delar man behöver förutom en b20 med insprutningstopp ?


4 001 Inlägg
11 december 2008
#8
Kasken skrev:
påsen skrev:
Ta en lite smått trimmad b20 å montera ett MS (MegaSquirt) eller liknande eftermarknadssprut big_smile

/Påsen

har hört talas om det . . . . .  finns någon info om vad för delar man behöver förutom en b20 med insprutningstopp ?

du behöver inte ha en insprutningstopp, du kan sätta spridarna i insuget (tror faktiskt att dom gör det på B20E)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

25 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
#9
Någon som vet vad som skiljer en standard b20 jämfört med en b20e ? Är det bara topp och kam ?


4 001 Inlägg
12 december 2008
#10
Kasken skrev:
Någon som vet vad som skiljer en standard b20 jämfört med en b20e ? Är det bara topp och kam ?

jag har bara sett en B20E och läst väldigt lite om dom men jag har för mig att det bara är topp & kam som skiljer.
Det jag vet är att den toppen finns det en del motortrimmare som inte tycker om då den är för stor och felkonstruerad i kanalerna om man ska plocka mycket effekt så därför tycker jag att du ska behålla den toppen du har och bara byta kam & sätta dit ett elektroniskt sprut med spridarna i insuget.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

35 Inlägg
12 december 2008
#11
kolvas skrev:
Kasken skrev:
påsen skrev:
Ta en lite smått trimmad b20 å montera ett MS (MegaSquirt) eller liknande eftermarknadssprut big_smile

/Påsen

har hört talas om det . . . . .  finns någon info om vad för delar man behöver förutom en b20 med insprutningstopp ?

du behöver inte ha en insprutningstopp, du kan sätta spridarna i insuget (tror faktiskt att dom gör det på B20E)

spridarna sitter i toppen på b20e


35 Inlägg
12 december 2008
#12
Kasken skrev:
Wolle skrev:
Kasken skrev:
Tänkte ev uppgradera min Duett med trött b18 till en b20 med insprut. Tänkte utgå från en b20e med lite vassarekam bla. Det mekaniska orginalsprutet är ju av erfarenhet ingen höjdare. Någon som vet om det är krångligt att uppgradera till ett enklare elektroniskt ? Lämplig "donatorbil" ?

b20e e ett elektroniskt sprut... mvh niclas

jo men det är ju mekaniskt med bla luftmängdmätare m.m

http://volvo1800pictures.com/document/v … _B20_E.pdf


Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
12 december 2008
#13
jag har en insprutningstopp till b20 liggandes smile

~Andy~

25 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
#14
volvoandy90 skrev:
jag har en insprutningstopp till b20 liggandes smile

Ja den e man ju sugen på om skicket och priset inte e hutlöst dåligt ! cool


374 Inlägg
12 december 2008
#15
megasquirt.se , läs deras forum och deras wiki, så får du lite mer kött på benen.

Ta gärna en titt i min projekttråd!
Ricke Ws Volvo 740 projekt

80 Inlägg
12 december 2008
#16
Nu är jag ingen expert på B20 insprutnignsystem, men jag tror du behöver adaptrar till spridar ingångarna för att dom ska passa ett par elektroniska spridare, var väll mekaniska på dom? Gjorde nått liknande när jag började konvertera en Audi 100 tq med MS, köpte adaptrarna på Berners, plast hylsor som skruvades i toppen. Men jag kan ha fel....Annars kan du ju som sagt bygga ett eget insug och sätta dom där. Eller svetsa fast hylsor för spridare på insprutarmotorns insug så har du det klart med spjällhus och allt.

Second place is the first looser!!


Sök