H3dlund skrev:
Elmersson skrev:
steifan skrev:
Såpass, snackar vi gammal kräng-Volvo så är krängningshämmar-uppgraderingar guld.
Fram 19mm till 23mm (blir eventuellt 25mm senare)
Bak 16mm till 19mm (blir eventuellt 25mm senare)
Tyckte det blev en jäkla skillnad fram, hela bilen ligger finare i kurvor
och styr-responsen fick sig en upp-tightning.
Med tanke på hur pass billigt det brukar vara med krängningshämmare som
originaldel till diverse bilar så är det ju en trevlig uppgradering.
Är väl olika från bil till bil.
pattilatti2, kanske skulle tjäna mer på att montera en krängningshämmare bak på din fwd-bil!
Vart köpte du dessa krängningshämmare?
Mvh
23mm fram finns inte att köpa längre, du får leta beg. och på skrotarna. 23 kan sitta org. på vissa 940.
19mm satt org på Turbo och och kanske 940. Bara börja leta, har liggandes 23mm till min som ska på nu i vår. Ska bli kul att testa.
Man kan ändra bilens balans riktigt mycket med att laborerar med krängningshämmare, helt efter smak.
okej.. men då har jag kanske de grova bak iaf.. tack så mkt!
Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)