2021
Sök

Sänkt bil: Kan bilen bli högre med tiden?

18 Inlägg
28 maj 2006
Trådstartare
Jag bytte dämpare och fjädrar för ungefär 2 månader sen till Sachs Performence set som sänker bilen 35mm.

Döm min förvåning med jag och min kompis tänker att bilen har blivit högre med tiden. Vi hade referenser, ex däckmönstret runt hjulhuset kund eman inte se för att bilen för för låg samt att framhjulen nästan tog i när man rattade fullt.

När fjädrar/dämpare slits blir bilen högre? (haft för mig det skall vara tvärtom)

Eller kan verkstaden ha monterat fjädrarna fel i dämparna?

Nån som har en susning?

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
28 maj 2006
det borde ju bli lägre och inte högre ja

279 Inlägg
29 maj 2006
högre???? nej!! felmontering??? nej!! .. helt omöjligt;) är som ett stort frågetecken om detta har hänt.. ring guinnes el nått o berätta om en bil som höjer sej;)

two lies don´t cancel each other out

sixten
252 Inlägg
29 maj 2006
luftfjädring är svaret... du måste ha kommit åt nån spak tongue

1 489 Inlägg
29 maj 2006
Det finns alltså ingen som kan ge ett vettigt svar på detta forumet ?

Värdelöst forum verkar det ju vara..

• Även den starka måste ta i när han skiter

Wankel
1 080 Inlägg
29 maj 2006
MarcusL skrev:
Det finns alltså ingen som kan ge ett vettigt svar på detta forumet ?

Värdelöst forum verkar det ju vara..

eller ett jävligt sällsynt fenomen

MDS Västerås

Administratör
2 978 Inlägg
29 maj 2006
Det enda jag kan tänka mig som gör att bilen blivit högre är att ex nån eller ett par stötdämpare kärvar en aning vilket gör att bilen inte sjunker ner till sitt rätta läge. Som sagt så många år som jag hållit på med bilar så har jag aldrig varit med om liknande förutom när man inte bytt stötdämpare utan bara fjädrar och det varit nivåreglerade dämpare......

världelöst forum verkar det ju vara...........skärp till dig........

En kopp av den svarta såsen...

9 108 Inlägg
29 maj 2006
G-unit skrev:
Vi hade referenser, ex däckmönstret runt hjulhuset kund eman inte se för att bilen för för låg samt att framhjulen nästan tog i när man rattade fullt.

Du har inte slitit mycket på däcken då? Mina bakdäck skrapar alltid i när dom är nya, men efter några månader går det bra hehe.

88 Inlägg
29 maj 2006
MilleN skrev:
G-unit skrev:
Vi hade referenser, ex däckmönstret runt hjulhuset kund eman inte se för att bilen för för låg samt att framhjulen nästan tog i när man rattade fullt.

Du har inte slitit mycket på däcken då? Mina bakdäck skrapar alltid i när dom är nya, men efter några månader går det bra hehe.

precis däcken har slits.

Avstängd
257 Inlägg
29 maj 2006
högre??? nä. isåfall bara de som en annan skrev te dig att dämparna har kärvat men de märker du om dom sitter fast eller ej..... annars är de väll kanske bara som du tycker.

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

3 Inlägg
29 maj 2006
när dämparna är slut så höjer sej bilen!!! det har hänt mej och jag snackade med en snubbe från mh styling som sa detta! kan va kassa från fabriken..

18 Inlägg
29 maj 2006
Trådstartare
MilleN skrev:
G-unit skrev:

Ja men herregud hur mycket? vi snackar 1cm här!

www.rallyshop.se
551 Inlägg
29 maj 2006
jag pratade med en kille i dag som sa att om jag satte på 40mm sänk på min så kanske det blev 35 i och med att jag hade kgammla dämpare!

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

9 108 Inlägg
29 maj 2006
G-unit skrev:
Ja men herregud hur mycket? vi snackar 1cm här!

säg det då? Inte vet jag hur mycket det har slitits, det enda du skrev var att däcken nästan tog i förut men inte längre. Samma fenomen som det blir för mig när däcken slitits ner lite.

Sök