3194
Sök

Turbo konvertering rover 8a

5 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#1
Har lite frågor om vad man ska skaffa för turbosar :S
jag har grenrör t3 fläns.. men vill inte ladda bilen för mycket så är det någon ide med för stora turbosar :S
vad ska jag ha?!?!


12 086 Inlägg
22 januari 2009
#2
Skaffa T3 turbosar.

5 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#3
aaa men jag funderar på om dom inte är förstora ska nog bara ladda runt 0,4-0,5 bar


Saabvilde!
1 708 Inlägg
22 januari 2009
#4
Akehake skrev:
aaa men jag funderar på om dom inte är förstora ska nog bara ladda runt 0,4-0,5 bar

Ja men du får väl ha laddtrycksstyrning på bilen?

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Whatever :)
1 652 Inlägg
23 januari 2009
#5
Larsson_Power skrev:
Akehake skrev:
aaa men jag funderar på om dom inte är förstora ska nog bara ladda runt 0,4-0,5 bar

Ja men du får väl ha laddtrycksstyrning på bilen?

hmm förstår inte varför alla ska vara så taskiga i sina svar ibland och " uppkäfftiga "....

Varför inte förklara de på ett lite trevligare sätt?, på så vis skaffa sig själv ett bra rykte på garaget.
Senast redigerat av XeptiQ (23 januari 2009)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Meister
6 763 Inlägg
23 januari 2009
#6
XeptiQ skrev:
Larsson_Power skrev:
Akehake skrev:
aaa men jag funderar på om dom inte är förstora ska nog bara ladda runt 0,4-0,5 bar

Ja men du får väl ha laddtrycksstyrning på bilen?

hmm förstår inte varför alla ska vara så taskiga i sina svar ibland och " uppkäfftiga "....

Varför inte förklara de på ett lite trevligare sätt?, på så vis skaffa sig själv ett bra rykte på garaget.

De va väll inte så farligt?


Saabvilde!
1 708 Inlägg
23 januari 2009
#7
XeptiQ skrev:
Larsson_Power skrev:
Akehake skrev:
aaa men jag funderar på om dom inte är förstora ska nog bara ladda runt 0,4-0,5 bar

Ja men du får väl ha laddtrycksstyrning på bilen?

hmm förstår inte varför alla ska vara så taskiga i sina svar ibland och " uppkäfftiga "....

Varför inte förklara de på ett lite trevligare sätt?, på så vis skaffa sig själv ett bra rykte på garaget.

Hoppsan! Var inte meningen att det skulle tas som ett otrevligt inlägg. Tog bara som en "självklarhet" att när han pratar om turbokonverteringar på en 8a och T3 aggregat så har han redan tänkt på det med laddtrycks styrningar och motorstyrsystem. smile


Mvh Michael!

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Whatever :)
1 652 Inlägg
23 januari 2009
#8
Mjo sant, men alla kanske inte gör de smile Gjorde inte jag ibörjan typ, visst nästan igen om turbos och om laddtryck smile men förstod ändå vad du menade big_smile

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Whatever :)
1 652 Inlägg
23 januari 2009
#9
camaro67 skrev:
XeptiQ skrev:
Larsson_Power skrev:

Ja men du får väl ha laddtrycksstyrning på bilen?

hmm förstår inte varför alla ska vara så taskiga i sina svar ibland och " uppkäfftiga "....

Varför inte förklara de på ett lite trevligare sätt?, på så vis skaffa sig själv ett bra rykte på garaget.

De va väll inte så farligt?

nae, kanske inte men finns allt folk som kan ta illa upp. och på så vis kanske de tappar intresse.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

12 086 Inlägg
23 januari 2009
#10
XeptiQ skrev:
camaro67 skrev:
XeptiQ skrev:

hmm förstår inte varför alla ska vara så taskiga i sina svar ibland och " uppkäfftiga "....

Varför inte förklara de på ett lite trevligare sätt?, på så vis skaffa sig själv ett bra rykte på garaget.

De va väll inte så farligt?

nae, kanske inte men finns allt folk som kan ta illa upp. och på så vis kanske de tappar intresse.

..och pga av dig är tråden fylld till hälften med helt orelevant material tongue

5 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
#11
hahahaha!!! jaa man! hehe jag fatta facktiskt jag mä sööö! wink



Sök