Slungdiff var inte standard på Volvo 940 utan man var tvungen att kryssa i separat för att få den även på Turbo. Dock så är det inte omöjligt att det såldes i paket av vissa handlare.
KG:s slungdiff har jag noll koll på men Volvo´s funkar utmärkt.
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Slungdiff var inte standard på Volvo 940 utan man var tvungen att kryssa i separat för att få den även på Turbo. Dock så är det inte omöjligt att det såldes i paket av vissa handlare.
KG:s slungdiff har jag noll koll på men Volvo´s funkar utmärkt.
/Göran
hehe ok
Någon mer som har något att lägga till ? Någon som vet något mer om både volvo´s diff och KG´s diff ??
Om det finns mer att veta om volvo's diff så prata på blir troligtvis en sådan snart ... Någon vet kanske pris ??
/ Tommie
Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)
940 turbo hade väl diff som standard -92? eller har jag blandat ihop allt nu igen. för övrigt torde väl volvos diff fungera
Nej det var tydligen ett tillval till turbon... jag trodde likadant först... Men jag ska nog köra med volvos diff ... Undrar bara var man ska få tag på en i fint skick och vad det kan kosta??
Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)
Jag kör en 740 med 940 motor från 94 och den har ingen slung diff... så det är inte standard.... david_ft här på garaget ska du fråga, han är en volvo gud och kan besvara din fråga.....
Jag kör en 740 med 940 motor från 94 och den har ingen slung diff... så det är inte standard.... david_ft här på garaget ska du fråga, han är en volvo gud och kan besvara din fråga.....
Okej tackar då ska jag PM:a david genast läggdags nu också kanske
Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)
Jag kör en 740 med 940 motor från 94 och den har ingen slung diff... så det är inte standard.... david_ft här på garaget ska du fråga, han är en volvo gud och kan besvara din fråga.....
Diffen sitter ju i bakaxeln och inte i motorn
"Jag litar inte på nått halvfabrikat med en spricka i botten och som blöder 5 dagar i månaden utan att dö"
hade själv en 92:ans Se axel på min 745:a var dessutom aut orginal på den bilen axeln jag hade innan var en 98:ans Turbo axel
innan det har jag oxå haft 2andra axlar på min 940turbo den ena orginal gått som fd polisbil var en 96:A sen stoppade jag dit en annan 96.A axel med annan utväxling oxå en turbo dock en 2.0l höger styrd fd postbil
om jag inte minns feöl så har 1041 axlarna ( som slungdiffen sitter i)lite större hus, så den diffen kan inte flyttas till nån annan axel men kan ha fel
Slungdiff var inte standard på 940 turbo, men på alla 940 "SE" var det standard. Alltså vissa 940 92-93 utan turbo och alla ltt
Jag har en en Ltt och den enhjular den också, så din info känns tagen ur luften...
på nyare Se sitter det som sagt inte då är det turbo som gäller
problemet är att märka om den är diffad eller ej om man bara klipper iväg är det inte säkert att den diffar för går man över 30km/h direkt när man dumpar kopplingen så släpper diffningen