3673
Sök

Byta ut befintliga basar och spara lådan

107 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
Hej!

Jag skulle gärna ta emot några tips på vad jag kan byta ut mina 2x xmax 10"or till, skulle gärna vilja ha kvar orginallådan då jag inte vill bygga skräddarsydd låda i bilen men jag tycker att xmax 10orna inte riktigt räcker till, skulle vilja ha lite till!

så om någon har några förslag på vad som passar o trycka in i orginallådan tas dem emot varmt

Orsaken till att jag vill ha dem i orginallåda är att jag vill ha kvar installationen som den är, lådan är liten och sluten. Måtten på lådan är 680x200x309x330

https://www1.garaget.org/archive/71/70198/114724/114724-1108096.jpg
Senast redigerat av Danjul (20 februari 2009)

956 Inlägg
20 februari 2009
Jag tror inte att det är i basarna själva "problemet" sitter i just nu, jag tror att det är i steget det sitter.
Dom där basarna är faktist riktigt bra och duger att spela riktigt friskt med också.
Men i din installation tycker jag att slutsteget är flaskhalsen.
Antar att det är ett C4 steg du har och att du kör det bryggkopplat så att basarna för ca 160wrms st, säkert mindre, och detta är ganska lite för dom basarna då dom tål mer än så och även de flesta andra basar på marknaden.

Så även om du vill spela högre, så kommer resultatet inte bli särskilt mycket bättre även om du köper andra basar om dom får för lite effekt med. Så jag skulle investerat i ett bättre steg ist för att köpa nya basar som kommer under prestera.

Sen skulle även en portad låda spela högre än din slutna, även om jag själv anser att dom spelar bättre i slutet. Men eftersom att du inte ville bygga om så är ju detta uteslutet.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

735 Inlägg
20 februari 2009
Dragster DWE106
Impact 5710-22

finns hos blekingebilradio.se

passar nog till den lådan, men du får  ta och byta steg tycker ja.

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

107 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Hmm för att röjja lite i tråden igen och korrigera så vill jag påpeka att jag har monoblocket och driver basarna såklart, c4an är ett provisoriskt steg för att driva dörrarna som också skall bytas ut om ett tag.
Monoblocket som driver basarna lämnar enligt tillverkare
Max power 1 ohm 5000W X 1
Max power 2 ohm 3500W X 1
RMS power 2 ohm 3000W X 1
RMS power 4 ohm 2200W X 1

Så det räcker ju till och blir över..

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 mars 2009
Om den effekten verkligen stämmer så är det väldigt mycket! Vad är det för steg? Borde ju inte vara några problem att steka MDS basarna med det steget direkt iaf...

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

573 Inlägg
8 mars 2009
Danjul skrev:
Hmm för att röjja lite i tråden igen och korrigera så vill jag påpeka att jag har monoblocket och driver basarna såklart, c4an är ett provisoriskt steg för att driva dörrarna som också skall bytas ut om ett tag.
Monoblocket som driver basarna lämnar enligt tillverkare
Max power 1 ohm 5000W X 1
Max power 2 ohm 3500W X 1
RMS power 2 ohm 3000W X 1
RMS power 4 ohm 2200W X 1

Så det räcker ju till och blir över..

låter som soundstorm steget som mds har, bara en liten notis om det så ger de ungefär hälften av vad som står i specen, kanske lite mindre. har testat det var inte imponerad. men de e ju alltid kul med siffror, tror lådan dock kan vara ett problem. x-max basarna spelar bäst i basreflex låda

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

Sök