3133
Sök

Problem med laddtrycket 9000

71 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#41
destroyer skrev:
SaaB_MaN skrev:
btw. har rätt tändstift i men vad spelar tändstiften för roll vad turbon ska ladda ? låter konstigt tycker jag ??

Knacksensor!!!!
Fel stift = Spikningar =  Lågt laddtryck

okej, då hänger jag med tongue haha


1 019 Inlägg
23 mars 2009
#42
SaaB_MaN skrev:
Det kan inte vara så att luftmassmätaren eller va det heter är paj då ? tongue

Nej, det har du ingen nämligen.


1 002 Inlägg
23 mars 2009
#43
WG armen löper lätt och fint eller?

...

3 295 Inlägg
23 mars 2009
#44
sen så har inte din bil nån luftmassemätare.. den har mapsensor..


71 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
#45
Garfield skrev:
SaaB_MaN skrev:
Det kan inte vara så att luftmassmätaren eller va det heter är paj då ? tongue

Nej, det har du ingen nämligen.

ne, just det wink


71 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
#46
Så här ser det ut än så länge !

Saker som har gjorts:
*apc-säkringen
*tändkasseten
*tändstift

Återstår:
*magnetventil
*slangar
*wg armen

TAck för alla svar än så länge smile


1 878 Inlägg
24 mars 2009
#47
323micke skrev:
Är inte alls hemma på saab, men kan inte vara så att (om det nu går) så du får skruva på WG armen? orginal laddar dom ju 0,45bar så du får öka laddet manuellt.
Går den oroligt på tomgång? Så kan det ju vara någon tryckslang som pysser.
/// Micke

Va snackar du om? Chippet fixar juh det. här behövs ingen bonn trimning.


71 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
#48
Frozen1985 skrev:
323micke skrev:
Är inte alls hemma på saab, men kan inte vara så att (om det nu går) så du får skruva på WG armen? orginal laddar dom ju 0,45bar så du får öka laddet manuellt.
Går den oroligt på tomgång? Så kan det ju vara någon tryckslang som pysser.
/// Micke

Va snackar du om? Chippet fixar juh det. här behövs ingen bonn trimning.

aa och framför allt magnetventilen wink


166 Inlägg
24 mars 2009
#49
323micke skrev:
Är inte alls hemma på saab, men kan inte vara så att (om det nu går) så du får skruva på WG armen? orginal laddar dom ju 0,45bar så du får öka laddet manuellt.
Går den oroligt på tomgång? Så kan det ju vara någon tryckslang som pysser.
/// Micke

Nejnej! Alltså den mekaniska förspänningen ~0.45bar är det som benämns GLT (grundladdtryck)
Det laddtryck från ex 0.45 och uppåt till önskat värde, styrs via denna magnetventil som i sin tur får sin "information" från mjukvaran.

Såja, återgå till jordbruket nu cool


Saab_man:

Börjar nog betta på Mv:n


336 Inlägg
24 mars 2009
#50
Ska man inte skruva upp GLT till 0.40-0.45 eller har jag fel där?

166 Inlägg
24 mars 2009
#51
SaaB_Turbo skrev:
Ska man inte skruva upp GLT till 0.40-0.45 eller har jag fel där?

I hans fall JA. Annars beror det lite på annan kringutrustning. Jag ligger på 0.65 wink
Men några andra siffrror har väl inte angetts va?


2 164 Inlägg
24 mars 2009
#52
Ska man vara exakt så ska GLT ligga på 0.4 bar på T25 turbon och på Aero motorn ligger den på 0,45 bar.
Man brukar blanda ihop de där.

De är INTE bra att höja GLT utan trim leverantörens inrådan eller göra de på egen hand på en orginal bil.

MVH


71 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
#53
nu jävlar har det blivit fart på grejerna smile))
Satte dit en annan mv och nu går det som det ska

Om jag trampar ned fullt så laddar det 1,3-4 och går sedan ned på ca 1,2-3
det låter väl ganska bra va ? ;P

TAck alla för hjälpen

mvh


262 Inlägg
25 mars 2009
#54
Juuka skrev:
323micke skrev:
Är inte alls hemma på saab, men kan inte vara så att (om det nu går) så du får skruva på WG armen? orginal laddar dom ju 0,45bar så du får öka laddet manuellt.
Går den oroligt på tomgång? Så kan det ju vara någon tryckslang som pysser.
/// Micke

Nejnej! Alltså den mekaniska förspänningen ~0.45bar är det som benämns GLT (grundladdtryck)
Det laddtryck från ex 0.45 och uppåt till önskat värde, styrs via denna magnetventil som i sin tur får sin "information" från mjukvaran.

Såja, återgå till jordbruket nu cool


Saab_man:

Börjar nog betta på Mv:n

Såja lungna nu, skrev ju att jag inte var så inne på detta, han ville ha tips på vad för fel det kunde vara yikes ,
jag skrev om det går att öka laddtrycket på WG:n mad inte att han ska...
Bara för att man gav någon det tipset betyder inte det att man är nå jäkla bonne sad mad
Nåja Slut på detta nu, skit i det tips jag gav dig SaaB_MaN DÅ andra inte verkar gilla folk som försöker vara vänliga hmm
Bra att allt funkar nu smile

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com

71 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
#55
323micke skrev:
Juuka skrev:
323micke skrev:
Är inte alls hemma på saab, men kan inte vara så att (om det nu går) så du får skruva på WG armen? orginal laddar dom ju 0,45bar så du får öka laddet manuellt.
Går den oroligt på tomgång? Så kan det ju vara någon tryckslang som pysser.
/// Micke

Nejnej! Alltså den mekaniska förspänningen ~0.45bar är det som benämns GLT (grundladdtryck)
Det laddtryck från ex 0.45 och uppåt till önskat värde, styrs via denna magnetventil som i sin tur får sin "information" från mjukvaran.

Såja, återgå till jordbruket nu cool


Saab_man:

Börjar nog betta på Mv:n

Såja lungna nu, skrev ju att jag inte var så inne på detta, han ville ha tips på vad för fel det kunde vara yikes ,
jag skrev om det går att öka laddtrycket på WG:n mad inte att han ska...
Bara för att man gav någon det tipset betyder inte det att man är nå jäkla bonne sad mad
Nåja Slut på detta nu, skit i det tips jag gav dig SaaB_MaN DÅ andra inte verkar gilla folk som försöker vara vänliga hmm
Bra att allt funkar nu smile

Aja det var bra tänkt iaf wink
tack



Sök