3464
Sök

Fel på bilen? (Knarrande ljud S60 T5 -02)

508 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
Har en volvo s60 t5 års 02
problemet är att varje gång jag startar bilen och kör rakt fram mellan 10-30km/h och sen när jag släpper gasen lite sakta då låter det lite knarr känner det i gaspedalen också lite knarrar, kanske 1 eller 2 sekund men den åker som den ska ingen konstigheter än det att det knarrar i 1 sekund. Det har hänt så ett par gånger, Obs bara när jag startar den inte när jag har åkt ett tag Obs.Vad kan det vara hoppas att jag kan få ett vettig svar tacksamt för svar. Det låter under i bilen också som jag sa 1 eller 2 sekund fram i bilen i under iallafall tack för all svar

107 Inlägg
28 mars 2009
Låter mysko.... Om du får gissa på något elektriskt knarrande eller något mekaniskt vad gissar du då?
Det knarrar inget när du startar och bara står stilla? Gör det de så kanske man man lokalisera varifrån det kommer.

508 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
_GhostDriver_ skrev:
Låter mysko.... Om du får gissa på något elektriskt knarrande eller något mekaniskt vad gissar du då?
Det knarrar inget när du startar och bara står stilla? Gör det de så kanske man man lokalisera varifrån det kommer.

folk säger att det är abs kontroll den gör automatiskt och vissa säger gasvayern ska smöryas nån som kan ge vettid svar tack för allt hjälp

Driver
2 111 Inlägg
29 mars 2009
Smörj gasvajern så märker du ju om det blir bättre...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

451 Inlägg
29 mars 2009
Åk och gör en enkel felsökning, finns ju givare överallt på hela bieln tycker ja=D Har du tur så är det någon som dom hittar då. Annars har jag ingen idé, kan vara så mycket.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 mars 2009
Gaswiren kan du glömma då S60 inte har sån....
Spjället regleras helt elektroniskt.

Autotech

1 174 Inlägg
29 mars 2009
Har för mig att polaren hade något liknande fel på sin 850, och då va det en abs givare som va kass eller glappade..

"If you're in control, you're not going fast enough"

508 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
-Blomman- skrev:
Har för mig att polaren hade något liknande fel på sin 850, och då va det en abs givare som va kass eller glappade..

men min bil gick genom besiktningen så tror inte att det är abs men jag hörde att abs testar automatiskt så det kanske ska vara så vet nån det om det ska va så?

Labborant
307 Inlägg
30 mars 2009
vet inte hur ofta man testar abs på besiktningen, men hade dom vart paj hade ju en lampa lyst, en del bilar gör väl ett abs test efter start. Ganska enkelt att ta reda på dock. Kör på grusväg eller någonstans halt, tvärnita och lysna på abs'en, du hör direkt om det är samma ljud, är det det så är det nog bara ett test...

508 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
fan kan en felsöökning kostar 1000kr herregud felsöka detta problem som jag har?

Sök