3235
Sök

Bilstereo plus minnekortsläsare?

28 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Hej jag har en bilstereo med usb på baksidan.
Nu till min fråga. Klarar den usb:n av att man sätter en kombi kortläsare i andra änden så att man kan köra alla slags minneskort.
Har prövat men den hittar inte kortet. vet ej om jag formatera kortet frl. har formatera i FAT 32.

573 Inlägg
5 april 2009
väldigt tveksam till att dom klarar av det.

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

28 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Miramithe skrev:
väldigt tveksam till att dom klarar av det.

okej. Tycker det borde funka. Fungerar inte det som en vanlig usb host ?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
5 april 2009
Vi testade idag att mata läsaren med separat ström via en omvandlare och sen bara skicka signalen till stereon, men det fungerade inte heller. Däremot så fungerar det kalas med ett vanligt usb-minne så stereon är det inget fel på. Får nog helt enkelt anta att det är som så att stereon inte kan använda sig av minneskortsläsaren.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 914 Inlägg
5 april 2009
jag har en pioneer och jag knökar in en adapter och kör på med mitt m2 minneskort. har en massa olika filmer, bilder, musik osv på det. inga problem smile fyfan jag kör på som om det vore en vanlig usb. den klarar dock inte mitt usb minne på 8 gb, det gör inte dom i affären heller. (dvs modellen fixar inte det)
har kört mellan 4 olika minneskort och inget har strulat.

2 914 Inlägg
5 april 2009
ingen aning hur kollar jag upp det? tongue
nej endast M2 hmm
kan koppla in en ipod också i dendär usb porten har jag för också.

2 914 Inlägg
5 april 2009
Swedenrockers skrev:
Nja inte på 4000UB vad jag vet.
kalle_kalle skrev:
kan koppla in en ipod också i dendär usb porten har jag för också.

okej jo jag har för mig att jag gjort det för ett tag sen. är ganska säker faktiskt.

1 785 Inlägg
5 april 2009
Rabble skrev:
Nu till min fråga. Klarar den usb:n av att man sätter en kombi kortläsare i andra änden så att man kan köra alla slags minneskort.
Har prövat men den hittar inte kortet. vet ej om jag formatera kortet frl. har formatera i FAT 32.

Vad har du för huvudenhet? Det är lite olika vad de klarar att koda av för filer.
Senast redigerat av dbjanoz (5 april 2009)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

2 914 Inlägg
5 april 2009
Swedenrockers skrev:
Jaha, det var schysst, är det en multiläsare eller endast för M2 kort?
Att den inte fixar 8gb-minnet kanske beror på filsystemet. Är den formaterad i NTFS?
Det måste vara nån form av FAT.

nej är NTFS och den ska klara av att läsa i kanske. 250 gb yikes
kanske är skillnad då den kan ta emot minneskort SD om jag inte missminner mig.
Senast redigerat av kalle_kalle (5 april 2009)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 april 2009
dbjanoz skrev:
Rabble skrev:

Vad har du för huvudenhet? Det är lite olika vad de klarar att koda av för filer.

Det är en 6000UB. Filerna är samma på minneskortet i läsaren som på usb-minnet (vanliga mp3) så det är inte dom det är fel på utan helt enkelt så att stereon inte kan läsa från en minneskortläsare.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

1 785 Inlägg
6 april 2009
ChriZtoffer skrev:
dbjanoz skrev:
Rabble skrev:

Det är en 6000UB. Filerna är samma på minneskortet i läsaren som på usb-minnet (vanliga mp3) så det är inte dom det är fel på utan helt enkelt så att stereon inte kan läsa från en minneskortläsare.

Jag har använt mig av en kortläsare på USB porten både till Yakumo och Kenwood med gott resultat. Kortläsaren jag använt är en "Hama" USB 2.0. Kenwood spelaren klarar även t ex en Nokia 6300 och spela upp ur minnet från telefonen.

Vad har du använt för kortläsare?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 april 2009
Kommer inte ihåg vad det var för kortläsare som vi testade med i Rabbles bil men jag har för mig att det var en Lexmark. Får se om han svarar här igen snart så kanske vi får korrekt svar.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök