3529
Sök

Slutsteg som glappar i vänstra ingången?

136 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
Tänkte bara höra om det är någon som vet vad som har hänt med mitt slutsteg. Det är inget fel på högtalaren utan jag antar att det är inuti steget. Det kommer nämligen inget ljud till vänstra högtalaren men på det högra spelar den som vanligt. Sen ibland kan man ha tur och då går även den vänstra igång.

Det jag har gjort är att flytta över så att plus och minus ligger på den högra kanalen också och då funkar det. Så högtalaren är det inte glapp i. Sen har jag märkt det senaste om man har otur o den vänstra högtalaren inte går igång när det är kopplat som det ska. Så om man höjjer volymen så drar den igång.

har prövat o skiftat inkommande left o right men de hjälper inte.

Vad tror ni det kan vara? Själv känns det som de är glapp i vänstra ingången. Men det är lustigt att det kan bli glapp i något solid som man aldrig rör?

De Säger Vi Hej!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
30 april 2009
Vad är det för steg? Är det ett gammalt steg så är det väl bara och öppna och se om det är något du kan löda om eller dra åt. Lycka till! smile

/Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

136 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
-Mackan- skrev:
Vad är det för steg? Är det ett gammalt steg så är det väl bara och öppna och se om det är något du kan löda om eller dra åt. Lycka till! smile

/Markus

Det enda som står är MOSFET AMPLIFIER AMP 360 tongue Så ni tror de kan vara vänstra inkommande?

De Säger Vi Hej!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
1 maj 2009

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

136 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
Nee. Jag tog ett kort här på den. smile

http://img118.imageshack.us/img118/8278/mmmq.th.jpg

De Säger Vi Hej!

136 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Jag har prövat löda om de flesta lödpunkter nu smile men de hjälpte inte hmm skummt detta tongue Kanske får bli ett nytt slutsteg. Eller kan det vara något simpelt fel? Alltså vänstra ingången glappar. Eller nu efter lödningen så finns det inget glapp utan den vänstra är helt död.  Va tror ni?

De Säger Vi Hej!

340 Inlägg
4 maj 2009
kolla så att potentiometern som styr gainen är hel.

Sök