mickius skrev:
900_t16 skrev:
kingen85 skrev:
Kallstartsventil heter det o ska inte ha något med laddet att göra.
Den enda som jag anser kan vara fel är att slangen är kass till WG:n, men den hade du bytt.
Alltså måste WG:n vara kass, kolla så där inte är stopp i slangnipplarna som går mellan turbo o WG:n.
Laddet på s13 styrs mekanisk, såvida du inte har en "pys-ventil" eller elektrisk laddtryckstyrning.
De är ju väldigt konstigt att mitt ladd slutade skena då ja kopplade bort skiten, så nå typ av strypning eller liknande måste den ju ha!
nu ligger laddet på 0,5 stabilt så nog verkar WG'n funka som den ska!
Den har absolut inget med laddtrycket o göra där emot kan säkert någon slang till den varit trasig? o ev den kopplad till wg på nått sätt där av strul med laddtrycket! eftersom de går vaccium till den dosan.
Kallstartsventilen har tre utgångar. En går till insugsslangen till turbon, en går upp till ett rör som går bakom motorn till BTR:en o den tredje kommer jag faktiskt inte ihåg eftersom min är bortkopplad.
Någon som kan bekräfta den tredje?
(Rätta mej om jag har fel)
Senast redigerat av kingen85 (11 maj 2009)
"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......