3830
Sök

Bi-Xenon

48 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Hallå

Jag har under en längre period tänkt att konverterat mina lyktor på min bil till bi-xenon, eftersom jag har H4 lampor i dem idag.
Då har jag 2 frågor. På hemsidan vvme.com så finns det ett kit som skall passa H4-3, är det detta kit som passar mina lyktor?, och tror ni det räcker med 35w styrka på dem?, vill ju absolut inte blända, men vill kunna se något på kvällen, eftersom jag inte har några extraljus på så kommer detta att bli min ändå ljuskälla frammåt.

Mvh

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
20 maj 2009
H4r är det du ska ha, H4 med lite färg på undersidan för att inte reflektera för mycket ljus i nyllet på mötande förare.

H4-3 är vad jag vet både en xenon och en halogenlampa i samma sockel och ljuset från dom suger kamel-genitalier....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

48 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
okej, Hittar inte något kit som heter H4r, har hittat ett på xenonkungen, men vet att det går att få tag på kit utomlands för halva priset..
Ingen som har någon koll på vart jag ska leta?

Mvh

6 170 Inlägg
20 maj 2009
Köp inte från någon svensk sida, snälla.....

Att köpa det ifrån vvme.com ger en femtedel av priset och precis lika bra support som om du köpt det hos xenonknugen.

Kollade på sidan nu och deras H4-3 ska funka för din del.

Men jag rekommenderar dig att slänga iväg ett mail till hid@vvme.com där du frågar efter 55W H4-bixenon för reflektorlampor, har du tur så får du bättre pris om du mailar än om du köper grejorna själv direkt ifrån hemsidan tongue

VVME.com har 55W-xenon men det ligger inte uppe på sidan utan det ligger på deras andra hemsida mydepots.com.

Jag köpte totalt tre kit från vvme.com och betalade inte mer än 1300kr för alla tre inklusive frakten, för 1300kr här i sverige får du inte ens ett H4-kit.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

48 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Vågar man ha 55w?, tänkte om det blädar för mycket?
Eller om det var en sån "dubbel" lampa som har halogen i halv..

Mvh

6 170 Inlägg
20 maj 2009
Limpan_ skrev:

Mvh

Nej deras H4-3 är bi-xenon så det är bara en lampa, tror det var H4-2 som var dubbel-lampa.

Sålänge det installeras rätt så ska det inte göra något att det är 55W för den där metallbiten du ser över lampan ska täcka för undertill så att inget ljus reflekteras upp i mötande förares nyllen när du har halvljuset på.

1 749 Inlägg
20 maj 2009
Min erfarenhet med bi xenon är att halvljuset var bra, helljusbilden usel.
Hade det på 740,n.
Det är H4-3 du ska använda.

Tboc_razor: När handlade du dina 3 kit för det priset?
Du måste ha sluppit tull och momsavgift på dem antar jag?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

6 170 Inlägg
20 maj 2009
patrikke skrev:
Min erfarenhet med bi xenon är att halvljuset var bra, helljusbilden usel.
Hade det på 740,n.
Det är H4-3 du ska använda.

Tboc_razor: När handlade du dina 3 kit för det priset?
Du måste ha sluppit tull och momsavgift på dem antar jag?

Jag köpte dom i början av januari och ja, ingen moms eller tull från pappa björn  tongue

48 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Limpan_ skrev:

Mvh

Nej deras H4-3 är bi-xenon så det är bara en lampa, tror det var H4-2 som var dubbel-lampa.

Sålänge det installeras rätt så ska det inte göra något att det är 55W för den där metallbiten du ser över lampan ska täcka för undertill så att inget ljus reflekteras upp i mötande förares nyllen när du har halvljuset på.

Okej!. Då är jag med.. Då kanske man vågar sig på ett 55watts kitt iallafall! smile
Tack för all snabb och SERIÖS hjälp!

Sök