2789
Sök

Klarar hammarlack bara 80grader...?

166 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Tjena!
skulle köpa hammarlack idag för att lacka bromsoken, men vart avrådd hammarlack för att den är omgjord och tål bara 80grader? stämmer de? tålde väll 150 förrut iaf och då funkade de kanon..

Försöker iaf
1 998 Inlägg
20 maj 2009
Kör med de på bromskivorna. Blitt lite bubblor närmast anläggningsytan men de håller på oken. Ha bromsat från 180 ner till 0 å då var skivorna riktigt varma men färgen har inte blivit missfärgad eller släppt. Bara nån bubbla men de kan bero på dåligt grundarbete för pensla bara på tongue

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Varningar. 36
1 200 Inlägg
20 maj 2009
Skulle också behöva ett ordentligt svar på detta så jag tar mig äran och lyfter lite snabbt och enkelt här.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
21 maj 2009
Har kört ganska hårt med bilen å de luktade lite bränt av skivorna i början. Men släpper inte färgen på skivorna som blir flera 100 grader varma så lär de inte släppa på oken för de blir inte lika varma.

De har släppt längst in på skivan å de beror nog på underarbetet+ värme men oken har klara sig. Längst ut på skivan klara den inte länge. Där blev de för varmt som ni ser.

Köpte färgen för en månad sen.
http://i40.tinypic.com/2rxxl01.jpg

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

I got Dubs!
2 423 Inlägg
21 maj 2009
hammarlack e inget vidare.
foliatecs e den bästa jag har testat.

429 Inlägg
21 maj 2009
Jag använde mig utav biltemas bromsoks lack, den fungerar bra smile

// Pontus

1 675 Inlägg
21 maj 2009
Tycker hammar lack fungerar kanon. Bara det är ordentligt rengjort först. Men personliga favorit till bromsar är 2 komponents lack. Sitter som berget och jätte lätt att hålla rent smile

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
21 maj 2009
köp hammarlack på spray burk den är mycket bättre än pensel färg
jag hade målat mina med hammarlack och körde hårt som fan till de glödde om skivorna på mercan
då kokade färgen me ^^
men sen slipade jag ner dom o sprayade och har kört lika hårt flera gånger och det sitter kvar än smile

Sök