3769
Sök

Hela bilen skakar när jag komme upp till hundra km

6 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
#1
Tjena ..De börja inte föräns jag kommer upp i hundra km sen för sviner de när jag kommer upp till hundra tio km... De känns som kör på vita sträken... När de är lite håligt så vill bilen vandra precis
fjädrana inte hänger med.....
Vad kan de vara tro????


SQ
1 343 Inlägg
22 maj 2009
#2
min är precis likadan, på min har vissa sagt att de är drivknutarna iaf..

Ljudnörd!

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
22 maj 2009
#3
börja med att förklara bilmärke å modell...!!
är det ifrån fram eller bak det vibrerar mm inte så lätt att gissa sig till

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

5 089 Inlägg
22 maj 2009
#4
Åk in till däckverkstan och balansera däcken. och be dom kolla efter glapp eller liknande samtidigt.

\Lindgren

6 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
#5
De är en volvo 855 gl 93... Höger fram hjul....


If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
22 maj 2009
#6
Kan vara obalans i däcken.
Dåliga bussningar någonstans.
Drivknutarna.
Dåliga stötdämpare.
Dåliga fjädrar.
Dålig spindelled.
Dåligt styrstag.
Dåliga hjulvinklar.
Dåligt hjullager.

Kan som sagt vara mycket.
Men gör som FLindgren säger här ovan så borde du kunna utesluta några grejer och kanske få reda på felet också.

/Påsen
Senast redigerat av påsen (22 maj 2009)

PÅSEN RACING

6 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
#7
Har byt spindelled,styrled och bussningar till länkarmen... De är volvo 855 GLE 93 års model..........


3 650 Inlägg
22 maj 2009
#8
frontwagon inställning och balansering av wheels
Senast redigerat av Kesler (22 maj 2009)


6 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
#9
Tack för alla svar.  Ska kolla upp hela framvagnen på bilen.... smile


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
22 maj 2009
#10
Kesler skrev:
frontwagon inställning och balansering av wheels

+1
Jag tror garanterat att det löser problemet

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

4 001 Inlägg
22 maj 2009
#11
be dom kolla däcket också, kan vara en däckseperation, vad är det för däck du åker på?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

FreddeK
22 maj 2009
#12
skulle tippa på däcken, krävs inte mycket för att få obalans!

FreddeK
22 maj 2009
#13
hedley skrev:
Cambrant skrev:
hedley skrev:
Och när du gjort som Lindgren sa får du gärna ta en Svenska kurs också.

Alltså, åk in och få däck osv balanserat och be de leta efter glapp, ring upp komvux och fråga när du kan börja i Svenska A eller liknande.

Då får du troligtsvis bort problemen med bilen, och folk slipper få ont i ögonen av att läsa.

/B

Då kan ju du skriva in dig för Svenska B för ditt inlägg var ju inte mycket bättre tongue

Nej, det var inte det va? Köpa sig glasögon kanske vore en given idè då?

Du kan ju börja med ordet svenska kurs kanske=)  lol

Men nu skúlle vi inte klanka på någon utan kom med vettiga förslag angående obalansen och inget annat!

9 Inlägg
24 maj 2009
#14
Thure79 skrev:
Tjena ..De börja inte föräns jag kommer upp i hundra km sen för sviner de när jag kommer upp till hundra tio km... De känns som kör på vita sträken... När de är lite håligt så vill bilen vandra precis
fjädrana inte hänger med.....
Vad kan de vara tro????

Jag har samma problem men skillnaden är att det blir mycket, mycket varmt i fälgen dvs lika varm som ugnplattan. Kan någon hjälpa mig?

Have Faith In God

Skogsmålare
630 Inlägg
24 maj 2009
#15
Peter54 skrev:
Thure79 skrev:
Tjena ..De börja inte föräns jag kommer upp i hundra km sen för sviner de när jag kommer upp till hundra tio km... De känns som kör på vita sträken... När de är lite håligt så vill bilen vandra precis
fjädrana inte hänger med.....
Vad kan de vara tro????

Jag har samma problem men skillnaden är att det blir mycket, mycket varmt i fälgen dvs lika varm som ugnplattan. Kan någon hjälpa mig?

låter som om dit bromsok har låst sig, Så att "bromsarna" ligger till hela tiden.

9 Inlägg
24 maj 2009
#16
jynsa skrev:
Peter54 skrev:
Thure79 skrev:
Tjena ..De börja inte föräns jag kommer upp i hundra km sen för sviner de när jag kommer upp till hundra tio km... De känns som kör på vita sträken... När de är lite håligt så vill bilen vandra precis
fjädrana inte hänger med.....
Vad kan de vara tro????

Jag har samma problem men skillnaden är att det blir mycket, mycket varmt i fälgen dvs lika varm som ugnplattan. Kan någon hjälpa mig?

låter som om dit bromsok har låst sig, Så att "bromsarna" ligger till hela tiden.

Okej, men detta händer bara i ett däck dvs vänsterdäcken i baksidan.

Have Faith In God

Skogsmålare
630 Inlägg
24 maj 2009
#17
då är det troligen det oket som låst sig, ganska vanligt prolem då bakbromsarna sällan motineras så som fram.

Ta av oket och smörj upp kolvarna det detta brukar hjälpa annars byt ok. Kan tänkas att skivan har slåt sig om du kört så här ett tag pga värmen.


Sök