3834
Sök

Tryckvakt på 9000-94

1 019 Inlägg
28 maj 2009
#21
patrikke skrev:
Den blev ju bra när jag bytte stiften men sen har den börjat igen med sitt tvekande, fast ibland är den ok.
Vad kan det vara?

Försök att låna en fungerande röd DI-kassett av någon och provbyt.


1 749 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
#22
Ska det vara den ändå?
Den är ju bara ca 1 år.

En grej som jag kommit på nu är att om jag trampar ner gasen extra hårt, så kkänns det som om att man kan gasa lite lite extra och då drar den utan tvekan, men det kan vara tillfälligheter.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

1 019 Inlägg
28 maj 2009
#23
patrikke skrev:
Ska det vara den ändå?
Den är ju bara ca 1 år.

Det är inte omöjligt. Det finns folk som fått kassetter som varit trasiga redan innan de monterats. Det kostar ju inget att provbyta.
Senast redigerat av Garfield (28 maj 2009)


1 749 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
#24
Ja, det har du rätt i.
Ska kolla om det finns nåågon härikring som jag känner, annars kanske skroten får göra en lysande affär:)

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

R1 driver!
5 128 Inlägg
28 maj 2009
#25
bumpe skrev:
Som alltid med krånglande 9000 så byt stift till att börja med och har du möjlighet så prova med en annan DI-kassett...
Går "tryckvakten" i så märker du det för motorn tvärdör under någon sekund, min gick i vid ca 5000 på 2:an så det var nästan så man slog näsan i ratten... Som sagt, det märks om den går i!

Stiften ska vara NGK och inget annat! BCPR 7 ES 11 vill jag minnas att de heter men inte helt 100 på det!

Du har helt rätt, dom stiften det ska va smile Iaf vad jag med fick lära mig smile



Sök