skulle väl kunna säga att jag kan lägga ut cirka 20 000 på fälgar, men vem vill slösa hela sin lön på det. Bättre att köpa begangnade för lite bättre pris
skulle väl kunna säga att jag kan lägga ut cirka 20 000 på fälgar, men vem vill slösa hela sin lön på det. Bättre att köpa begangnade för lite bättre pris
Jo, men personligen tycker jag att nya och fräsha fälgar och däck för ca 11-12000kr är mer värt än begagnade för halva priset. Oftast med lite skavanker och slitna däck man ändå måste byta.
På www.blocket.se hittar du allt möjligt billigt, begagnat och nytt och både företag och privatpersoner annonserar där. Tänk bara på att när du köper begagnat av annan privatperson gäller inga garantier eller konsumetköplag. Om du vet vad du köper kan du göra en bra affär, men av erfarenhet vet jag många som först köpt begagnat "billigt" och sedan endå vänt sig till någon handlare och köpt nytt med garanti för att det ska passa.
Senast i veckan hade vi en kund som köpt en begagnad uppsättning AMG originalfälgarsom säljaren sade sig ha haft på samma C-klass bil som kunden hade, men så var det inte. När vi såg dessa fälgar konstaterade vi snabbt att det var frågan om AMG fälgar till en S-klass vilka har ett betydligt högre ET vilket gjorde att de tog i på fjäderbenet fram....Så det blev istället att köpa två uppsättningar istället för en...
Lycka till, provmontera gärna om du köper begagnat för att förvissa dig om att säljarens uppgifter stämmer.
Robert
"To think is easy, to act is difficult. To act as one thinks is the most difficult of all." http://www.infosite.se