2696
Sök

Byta bromsar på en audi a4 avant -06, tips på verkstad

166 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Tjena!
ja tänkte byta bromsar på audin, en a4 avant -06.

de är bak som ja ska byta skivor och backar, men jag insåg att ja inte har verktyg för att få lös dom.
är ju inga speciella verktyg man måste ha utan tror de är en 13 till oken och en insektsnyckel till skivorna, men ja såg på skallen till skruven som oken sitter i är lite skadad och med mina verktyg så kommer ja dra dom rund och är inte så intresserad av de.

så ja tänkte höra om de finns nån billig verkstad i göteborg eller om nån känner att dom vill tjäna en liten slant på det, är ju inge svårt jobb egentligen men har inga verktyg utan dom flesta ligger 100 mil bort hos morsan och har bara köpt lite på biltema för att flytta in i lägengeten så kan man behöva lite.
sen vill ja inte stå på parkeringen med orginaldomkraften oså:P

948 Inlägg
1 juni 2009
om du får på en riktig hylsa med spärrskaft så borde det väl inte vara några problem och slå lite försiktigt med en hammare runt där skruven är och försök att få tag nått att värma med typ sån liten brännare du fyller på med butangas som du får tag i på mackar eller tobaksaffärer, iallaf sånna är guld att använda på sånt som sitter

lycka till / Tobbe

166 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
har provat, men får inte på nån hyllsa, utan bara en 13 nyckel får ja på.. jo värma vore ju bra, men då måste ja sticka o köpa sånt, vet inte va de kostar säkert inte dyrt.
men ja måste iaf låna/köpa domkraft o pallbock om ja ska göra de själv o ja tycker de är drygt för att använda en gång.. nu vet man ju aldrig kan ju hinna få mer användning för de men. och jag har både domkraft o pallbockar hemma i  härnösand men inge ja släpade med mig ner.

så därför vill ja helst låta nån annan göra de tongue nån som kan eller nån som vet en bra verstad som gör de till bra pris=)

948 Inlägg
1 juni 2009
aha ok då förstår jag att det lättare att en verkstad ska göra det

Sök