3355
Sök

Hjälp med att montera stereo i gammal bil!

3 Inlägg
28 juni 2009
Trådstartare
Howdy!

Total nybörjare i den här svängen, hursomhelst vill jag ha mer än motorljudet i Buick-67:an
till helgen!

Har en baslåda och någon form av slutsteg men ska köpa själva stereon och lite högtalare, önskar
få lite tips om vilka grejer jag bör köpa och hur det ska kopplas in....
Får man nånting under 3000pix?

Har dessutom en svag känsla av att det inte finns färdigdragna kablar för en stereo från 2009.

Vad sitter det för kablar på baksidan av stereon när jag köper den?

Tacksam för alla svar

/Niklas

4 005 Inlägg
28 juni 2009
NTD skrev:
Howdy!

Total nybörjare i den här svängen, hursomhelst vill jag ha mer än motorljudet i Buick-67:an
till helgen!

Har en baslåda och någon form av slutsteg men ska köpa själva stereon och lite högtalare, önskar
få lite tips om vilka grejer jag bör köpa och hur det ska kopplas in....
Får man nånting under 3000pix?

Har dessutom en svag känsla av att det inte finns färdigdragna kablar för en stereo från 2009.

Vad sitter det för kablar på baksidan av stereon när jag köper den?

Tacksam för alla svar

/Niklas

Köper du en ny stereo, så har den en ISOkontakt. Sedan går man till sin lokala bilaffär och köper en isokontakt till sin bil. I ditt fall blir det nog lurigt kanske... Får nog googla lite på det..

Bygger du stereo så dra nya kablar, de färdigdragna är inte skapta för högre kvalitet, speciellt inte för 42 år senare.

Finns mängder om trådar hur du går tillväga och hur du vill gå tillväga. ett tips är att gå in på någon trevlig billjudbutik så kan han plocka fram något åt dig.
Kanske en bra huvudenhet och ett 6,5" kit fram med diskanter?

Sök