Synd att slösa lustgas på bil. Inhalera den istället. Det är mycket roligare, och definitivt mindre skadligt, både för bilen och för digsjälv.
jag anser (fråga inte hur jag kommit till den slutsatsen) att lustgas e roligare i skallen än i bilen. vad är det för fränt att va snabb genom att lägga ut pengar på lustgas, installera och trycka på en knapp? börja kapa och fila istället.
näe skrattgas är näst värsta man kan göra efter att lägga pengarna på disken och köra iväg med en ferrari och inte lyfta ett finger.
Jag har läst att NOS är mer passande till dieslar än till bensinare, eftersom dieslar är grövre och mer hållbara. I ett avsnitt "Fifth gear" monterade de lustgas på en Golf III (diesel automat), och den presterade nästan lika bra som en muskulös Honda (kommer ej ihåg vilken modell. Finns säkert kit att köpa till dieselbilar. Vet inte helt hur monteringen går till med tanke på det höga bränsletrycket, men är man händig går det säkert utan problem.
En fråga till folk som kör med NOS: hur håller man flaskan sval om sommaren? Jag har tempmätare på flaskan, och varma sommardagar kan den komma upp i 35 C, och då blir ju trycket för högt...( Plötsligt måste man ha ett lite större bensinmustycke för att matcha det höga trycket. Det optimala är ju klart att ha konstant temperatur. Jag funderade på att montera en elektrisk vift i bagagerummet, men det blir ju ingen effekt när bara ska blåsa runt den varma luften inne i bilen.