4285
Sök

Hur ska woofern peka för bäst ljud?????

70 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
Hejsan!

Som rubriken... Vilket håll?? in mot kupen eller bak mot bagageluckan?? om bilen e en sedan med plåt under hatthyllan och mot baksätet?? ska man kapa upp ett hål in till kupen där armstödet är??

4 693 Inlägg
26 juli 2009
Kapa inte i bilen, plåter mellan kupen och skuffen är nästan alltid bärande så den ska du låta bli. Basarna ska du ha framåt, finns en hel del sådana här trådar.

Booyakasha!

2 914 Inlägg
26 juli 2009
du ska ha dom den vägen då det låter bäst för just din bil och dina "delar"
ganska individuellt har jag för mig tongue

4 074 Inlägg
26 juli 2009
äh,bilen ramlar ju inte ihop om du kapar bort plåten så kapa du!
och vad det gäller lådan så kan man ju inte rekomendera han att ha basarna framåt i den bilen om han inte kapar. I så fall får han ju köra en isobarik låda med rör i hyllan..

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

12 Inlägg
26 juli 2009
Det är bara prova, det finns inget rätt eller fel.

Är det en sedan är det enklast att spela genom skidluckan, men man kan få bra resultat åt andra håll också.

4 693 Inlägg
26 juli 2009
Isobarik behöver han inte göra, räcker med bandpass och porten upp i hyllan wink

Booyakasha!

jobbar påre
751 Inlägg
26 juli 2009
jag byggde en låda åt en polare förra veckan.. slängde in den i hans S60... där basarna endast kunde peka uppåt. trodde de skulle bli skit. men när vi drog på så kände man både trycka och vibrationer i bilen... detta är då MED skidluckan stängd...då blev ja nöjd. för man ska ej behöva ha den öppen när man ska ha bra bas i bilen...

tebax till topic då..

bara testa dig fram hur du ska ha basarna.... vad de gäller att kapa i plåten tkr ja inte.. då de är ganska onödigt å förstöra bilen... men testa att vänd basarna fram bakåt uppåt osv... enligt mig så om de inte kommer nå bas in i bilen så köp värre basar... eller gör en optimerad låda för dom... hade själv samma problem som du har i min gamla merca.. doch hade ja ännu större problem.jag hade tanken mellan skuffen och baksättet..så jag hade först ett baksäte sen en plåt.sen en plåttank som höll emot... så ja byggde en bandpasslåda för mina 2x10" GAS alpha basar.. drog inte in nå portar i bilen utan spelade bara med portarn mot "tanken" och de lät förjävla bra enligt mig..

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
26 juli 2009
MAn kan säga som T-Röd gör hela tiden med.....
Sätt basen fram under i-brädan roll

FAST jag får hålla med honom. Framförallt om man tex. har en bil utan skidlucka och vill slippa bygga bandpasslåda eller har en kombi och vill behålla allt utrymme där bak så är rätt bas monterad under i-brädan oslagbart.

Runt 15 liter brukar INTE vara så svårt att hitta där framme i de flesta bilar.
Har man tur kan man få fram runt 20 liter.
Dessa volymer räcker till de flesta 8-10" på marknaden som trivs i slutna lådor.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

70 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
okej Tackar för tips!! ^^

Sök