Ja jag vet inte men du borde kanske läsa på lite innan du börjar mickla med en del saker..Det är i princip inget större fel i att ha ett öppet luftfilter men man bör kanske läsa på lite om vad det finns för nackdelar också. Dom lämnar jag till dig och ger dig här svaret på varför det låter "annorlunda".
Det gör det inte, men nu kan du höra dumpen eftersom du har ett luftfilter som har större porer i och saknar en akustiskt ljuddämande burk som är uträknad för att ta bort sånt ljud. Det är oönskat av de flesta...Så även av dig förstår jag?
För övrigt kanske du skulle sätta tillbaka den där lilla slangen om du tycker att det luktar bränd olja, för det är vad som kommer ur hålet där du stoppade det lilla filtret. Går inte genom besiktingen heller, om det skulle va av intresse.
Sen ska du nog slänga en titt på den lilla vakumslangen som går till dumoen på turbon så den är hel, för ett hål i den kan även göra att det kvittar mer än det ska. Igentligen ska det ju inte alls kvittra tycker jag, men det där tvista de lärda om och på en del bilar gör det ju det från början...