En polisbil (CIVIL) stoppade mig för nåndag sen med min gamla Carisma, de såg att jag hade tunaderutor även framme, men de sa inget faktist, utan de brydde sig mer om bilbältet, eftersom jag inte hade den på mig;P Jag tror inte heller att det kan vara någon problem för polisen, utan bara besiktningen, man får ombesikta bilen UTAN tonade rutor då, om den ska vara godkänd!
Jag ska alltså smälla upp solfilm på alla rutor förutom vindrutan. Jag tänkte dock ha en ljusare film fram och mörkare bak. Runt 10% - 40% på framruterna. Runt 70% - 90% på bakruterna. Vet dock inte vilken jag vill ha så är det någon som kan bjuda på lite bilder och sen skriva vad det är för ljusgenomsläpp så är jag tacksam. (jag vet att det inte är lagligt att tona fram)
man tonar alltid lika mörkt/ljust runt om annar blire det volvo 240i varning !!!
Jag ska alltså smälla upp solfilm på alla rutor förutom vindrutan. Jag tänkte dock ha en ljusare film fram och mörkare bak. Runt 10% - 40% på framruterna. Runt 70% - 90% på bakruterna. Vet dock inte vilken jag vill ha så är det någon som kan bjuda på lite bilder och sen skriva vad det är för ljusgenomsläpp så är jag tacksam. (jag vet att det inte är lagligt att tona fram)
man tonar alltid lika mörkt/ljust runt om annar blire det volvo 240i varning !!!
Äh vad fan snackar du får skit..
Det är ju om man tonar kolsvart runtom som det blir traktorn varning.
Om det är Golfen du tänkt tona tycker jag du ska låta bli, så gamla pärlor ska inte ha tonade rutor förutom den ljusa orginal.
Det är ju om man tonar kolsvart runtom som det blir traktorn varning.
Om det är Golfen du tänkt tona tycker jag du ska låta bli, så gamla pärlor ska inte ha tonade rutor förutom den ljusa orginal.
jo jag vill ha en ljus ton så men ändå der bra in... så ska jag tona alla rutor på bilen. så alla får samma ton... för då tänker man inte på att den är tonad på samma sätt