21 augusti 2009
Trådstartare
Jag kör med 2st MDS Dynamic 15" i en sluten låda som drivs av ett MDS D3 2-kanals steg och en Soundstorm 2F konding. Steget är bryggat så det ger 1x600w 4ohm. Har problemet att basarna inte hänger med, slår nån tiondels sekund efter framsystemet.. Musik av "hiphop-typ" med riktig djupbas är inga problem då där är basslagen så pass långa, men i Rock och Techno suger de verkligen för de hänger med så dåligt att de inte ger mycket till dunk alls. Kompis med Dynamic 12" och DA602R 2kanals steg utan konding och 21mm2 sladd (bryggat till o ge ut 1x410w 4ohm) dunkar på bra mycket bättre än mina 2 15" vilket verkar konstigt..
Att de inte hinner med kan det bero på att framsystemet inte går på slutsteg så de inte kommer i "samma takt" eller något, suger mds större högtalare till allround musik eller kan det va systemet i bilen som är felaktigt konstruerat?
Framsystemet då är MDS 5,25 koaxial i både framdörrar och hatthylla som drevs av pinoneer huvudenhet.
Strömförsörjningen till steget via kondensatorn går genom en 30mm2
Basarna är på 450/900w vars med 2x4ohm spolar
Steget ger rms:
2x200w 4ohm
2x300w 2ohm
1x600w 4ohm
Fram system är bytt till 5,25" infinity kit (snart även steg)
Baspaketet är till salu och jag behöver råd till nytt inköp så jag inte får samma problem, vill behålla den grymma kraften denna lådan ger när den verkligen spelar fullt. Vad gäller märke ska det matcha välljudet i framsystemet!