kör du vidare me din öppna dump, har nån här på detta forum VERKLIGEN sett en katt som har skadats pga öppen dump?? ja har alltid kört öppen dump på alla mina bilar både med eller utan katt, i flertalet tusen mil å ingen katt har rasat! att lmm ger upp e som sagt pg av för mycket skit på tråden så när renbränningsfasen startar så klarar den inte att bränna igenom skitlagret, då stiger tempen på tråden så hårt att tråden helt sonika brinner av, å detta fenomen uppkommer ENDAST pga kassa å inoljade luftfilter!
Sen kan man däremot öven knäcka lmm tråden me hjälp av en ÅTERCIRKULERANDE dump å högre laddtryck för när du släpper gasen så bildas en mycket kraftig tryckpuls i röret mellan lmm å turbon, denna kan helt enkelt slita av tråden för den börjar oscillera av luften som skjuter ut ur filtret samtidigt som den inkommande luften vill förbi tråden!
BTW, ja körde me öppen dump i dom 1600 milen ja ägde min s13
Ang oljetemp så är 120grader på fallast inget att gnälla över, de e normalt såvida du har ett oljekyl som reder ut de hela istället för värmeväxlarn som sitter där orginal!
Ja e som Alfons Åberg: SKA BARA!