3030
Sök

Hjälp med Billjud till Saab 9-3 ss -06

1 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
#1
Hej!

Jag har nyligen köpt mig en Saab 9-3 -06:a och jag tycker om bilen jätte mycket men original ljudet i bilen är helt värdelöst. Har tittat runt lite och verkar som det är en knepig historia att få till ett hyfsat gött ljud i bilen.

Bokade tid hos Holmgrens Saab verkstad för att installera en Aux ingång i armstödet, yes det gjorde dom på någon timme =1700sek, men sen tror ni skiten funkar. Gick inte bläddra fram så åkte upp till dom. Då fick jag ursäkten att det visst inte funkar på min version av huvudenhet ICM1 utan bara ICM2 o 3. Då skulle dom kolla upp vad en sådan begagnad kosta och det hamna på runt 2800 med frakt. Så frågan är om det är värt över 4000 för det, menar blir det så jävla bra? Går inte direkt ångra sig. Vill helst köra musiken från min Ipod.

Tittade först på en snygg Alpine Ipod stereo på BRL i Jönköping. Rolig historia där också för vi bokade montering av ljud och hela skiten där... men när dom sa att en monteringsram från en 9-5 passade blev jag fundersam och kikade på internet och såg där nått helt annat och åkte upp till dom igen... visst funkade det inte.

Ok anyway, någon som har någon smart lösning eller idé om hur jag ska bygga mitt ljud i bilen? Funderar på typ JBL framsystem och Cerwin Wega basar. Eller nått annan förslag?

Asså hur jag ska gå tillväga... Build carsound in Saab 9-3 SS dummie smile

Skulle bli jätteglad om nån kunde hjälpa mig lite. Säg ungefär 15000:- som budget.

/Jimmie


744 Inlägg
25 september 2009
#2
Hej!
Det är lite knepigt att få till ett ljud i en 9-3 SS men denna tråd kanske kan hjälpa dig lite?
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … p;t=162959

Hör även med ChriZtoffer här på garaget, han kan säkert hjälpa dig smile


Sök