Kablar..
RCA (lågnivå) behöver du 4 st till 4 kanalaren och monoblocket 1. alltså 2 PAR till 4 kanalaren och 1 till monoblocket
![smile](img/smilies/smile.png)
strömkablen skall vara MINST 33mm2. aldrig fel med för tjock kabel..
jordkabel. skall vara samma storlek som strömkablen, jorda gärna båda stegen och kondingen för sig. alltså 3 jordkablar, går även att jorda bara stegen.
högtalarkablar. 2,5mm2 räcker bra till både basen och högtalarna.
Remote kabel, det finns ju på din HU skulle jag tro då 99% av HU har det. den drar du med 0,75mm2 kabel eller gör som jag och drar en 1.5mm2 kabel eftersom 0,75 går itu så jävla lätt bara man rör på den
![tongue](img/smilies/tongue.png)
var du behöver säkra av kablarna när du har konding vet jag faktiskt inte riktigt då jag inte har kört med konding, men en 33mm2 kabel får säkras med 160A säkring. så den frågan får du tyvär ställa till någon som kört med konding
men ja det stämmer att du skall få en liten resistor som du skall ladda upp kondingen med.
om du skall använda kondingen vill jag inte svara på, vet inte hur känsliga dom är
![hmm](img/smilies/hmm.png)
Fördelaren till kablarna finns det många olika att välja mellan. bara att gå in på tex
www.blekingebilradio.se och kolla på "tillbehör" och sen "distributionsblock" så får du upp olika där
kablarna finns det många trådar om här på forumet som visar var man skall dra det
men jag har dratt min på passagerar sidan, rätt så enkel att komma åt. bara kolla på torpedväggen bakom stötdämparen (?) så ser du en gummi plopp där som du kan gå igenom
sen drar du den bara under listerna längs hela bilen. jag har strippsat fast min kabel utanpå original kabelkanalen då den är rätt så full med kablar redan.
Sen när du drar kablarna så får du tänka på att lågnivå kablarna INTE skall ligga tillsammans med ström kablarna. min ligger utanpå original kabelkanalerna precis som strömkablen fast på förarsidan istället.
Rätta gärna mig om jag skrivit fel någonstans, är lite trött