4391
Sök

Turbokonvertering av Bmw 535 M30b35 -91!

Kungen
23 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
#1
Hejsan alla glada bil älskare!

Jag har en bmw 535 från 1991 som har en taskig topp hmm Gjorde ett komprissions test och fick värdena

1: 10
2: 9.5
3: 9.8
4: 8.5
5: 9
6: 4 Hällde i lite olja i cylindern och då vart värdet 7.8
Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel?

Och när jag ändå ska riva ner toppen eller motorn så tänkte jag sätta dit en turbo med ladd på 0.5! Hur många hk landar man på då om man har 211hk original? Sen har jag läst runt lite och vad jag kan förstå så behöver man inte byta något mer än spridare och topplockspackning. För det säga att kolvar och stakar ska klara av ett sånt litet ladd. Men har ni några tips eller egna erfarenheter inom denna fråga så svara gärna på denna tråd. Vill ha så mycket tips och hjälp som man kan få smile

Mvh Mikael


1 513 Inlägg
25 september 2009
#2
FlowiX skrev:
Hejsan alla glada bil älskare!

Jag har en bmw 535 från 1991 som har en taskig topp hmm Gjorde ett komprissions test och fick värdena

1: 10
2: 9.5
3: 9.8
4: 8.5
5: 9
6: 4 Hällde i lite olja i cylindern och då vart värdet 7.8
Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel?

Och när jag ändå ska riva ner toppen eller motorn så tänkte jag sätta dit en turbo med ladd på 0.5! Hur många hk landar man på då om man har 211hk original? Sen har jag läst runt lite och vad jag kan förstå så behöver man inte byta något mer än spridare och topplockspackning. För det säga att kolvar och stakar ska klara av ett sånt litet ladd. Men har ni några tips eller egna erfarenheter inom denna fråga så svara gärna på denna tråd. Vill ha så mycket tips och hjälp som man kan få smile

Mvh Mikael

1: 10
2: 9.5
3: 9.8
4: 8.5
5: 9
6: 4 Hällde i lite olja i cylindern och då vart värdet 7.8
Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel?

beror troligtvis på kass kolv eller ringar!!



Sök