3812
Sök

Köra med p-ljus,dimljus och en diodslinga ihop?

4 005 Inlägg
8 oktober 2009
SAAB_4ever skrev:
snackade just med VV och där säger man att när det börjar skymma så får du inte köra med enbart dimmljus och varselljus (p-ljus) utan enbart halvljus. Diodslingorna MÅSTE vara typ godkännda för att man skall få köra med dom och klara sig, men på dagen spelade det ingen roll sa den killen...För man måste ha ett visst avstånd mellan dimm och den andra ljus källan vilket han sa att jag inte skulle klara.

Självklart är det så!

här har du en bra pdf från transportstyrelsen

http://publikationswebbutik.vv.se/uploa … gava_9.pdf

287 Inlägg
8 oktober 2009
tycker de verkar sjukt:S hur fan klarar sig lastbilarna då? dom har ju hur mycket lampor som hälst som lyser ju:S

volvo ska de va :)

204 Inlägg
8 oktober 2009
Kolla mitt galleri och min gamla bil, en SportSedan..diodslingor rockar!

48 Inlägg
8 oktober 2009
kiiiimpa skrev:
tycker de verkar sjukt:S hur fan klarar sig lastbilarna då? dom har ju hur mycket lampor som hälst som lyser ju:S

Lastbilar har inte samma regler, därför klarar dom sej...
Är bara personbilar o lättalastbilar som pdf:en gäller

2 072 Inlägg
8 oktober 2009
har diodslinga på min bmw.. blev stoppad av farbror-B (kväll) fick inte ha de.. får  ha de under dagen med p-ljus, de va de han sa till mig..
tur blev de ingen böte.. (fick gå pga att han tyckte de va fint "ringar/diodslinga".. men ville ej se mig mer med diod tända under kväll) tongue snäll ändå wink
Senast redigerat av sandzoo (8 oktober 2009)

Sandzoo i da house

767 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
de snyggt men skall försöka att köra med p-ljuset släck då får montera in en strömbrytare el så

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

Sök