3776
Sök

Extraljus! (vilka halogen lampor ger bäst ljus?)

36 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
vilka halogen lampor ger bäst ljus?
tänkte ha i mina extraljus (H1)
skriv gärna pris och inköpsställe

efter en lång dag av hårt slappande är det skönt att koppla av!

20 Inlägg
11 september 2009
Inte svar på halogenljus men köp annars en sats H1 Xenonkit och sätt dit , jag har nog monterat 40 kit i mina och bekantars bilar/motorcyklar och det går inte jämföra med halogen .

Kör du med 6000K så är dom blå reflexskyltarna nästan irriterande starka .

Köpta på www.nascom.se och han har i lager för jag monterade ett par i en Cheva igår .
Senast redigerat av Bengt-Åke Linder (11 september 2009)

308 Inlägg
11 september 2009
Kan inte annat än hålla med här. HID lampor är klart överlägsna och när det gäller extraljus har jag fattat det som att reglerna om nivåreglering och spolning inte gäller. Har jag fel får någon gärna rätta mej.

1 749 Inlägg
11 september 2009
Du har helt rätt yipyip.

Vissa mäniskor är emot xenon och vill fortfarande köra med halogenlampor av olika anledningar.

Osram och philips är väl 2 märken som brukar hålla hög kvalitet på sina helogenlampor.
Vad är det för extraljus de ska monteras i?
Är det små extraljus så bör du köra med 55w, är de stora kan du gå upp till 100w, det brukar även stå på extraljusen, eller på bipacksedeln, vad som är max rekomenderad styrka.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

1 265 Inlägg
11 september 2009
Ipf 930 ska visst vara bra.
h4 170/100watt

1 749 Inlägg
11 september 2009
Ska man ha så starka lampor så måste man tänka på att dra rejäla kablar.
Sedan är det inte många extraljus som har h4, vad jag vet är det bara ipf?
Sätta in 170/100 i vanliga lyktan till bilens hel/halv är nog inte att rekomendera,

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

1 265 Inlägg
11 september 2009
IPF är gjorda för 170watt tydligen. ingen erfarenhet själv av dom iofs.
100watt hellyse i vanliga är inget bra heller  reflektorerna blir gula om man nu inte har en gammal volvo 240 me stora lysen som fan.

308 Inlägg
11 september 2009
patrikke skrev:
Du har helt rätt yipyip.

Vissa mäniskor är emot xenon och vill fortfarande köra med halogenlampor av olika anledningar.

Osram och philips är väl 2 märken som brukar hålla hög kvalitet på sina helogenlampor.
Är det små extraljus så bör du köra med 55w, är de stora kan du gå upp till 100w, det brukar även stå på extraljusen, eller på bipacksedeln, vad som är max rekomenderad styrka.

Woohoo nått har man snappat upp iaf.
Förstår dock inte varför man vill ha halogen. Sämre ljus, drar mer ström och håller inte lika länge.
Ända skulle väl vara att det kan blända med starka xenon vid snö och dylikt..men med massa extraljus så gör ju halogen det oxå.

Men men inte sticka off topic här. Har tyvärr inga tips på halogen. Kör som sagt med HID.

1 265 Inlägg
12 september 2009
YipYip skrev:
patrikke skrev:
Du har helt rätt yipyip.

Woohoo nått har man snappat upp iaf.
Förstår dock inte varför man vill ha halogen. Sämre ljus, drar mer ström och håller inte lika länge.
Ända skulle väl vara att det kan blända med starka xenon vid snö och dylikt..men med massa extraljus så gör ju halogen det oxå.

Men men inte sticka off topic här. Har tyvärr inga tips på halogen. Kör som sagt med HID.

de tänder så sakta med xenon när dom inte varit ingång på ett tag men de ordnas lättast emd en ramp under reggplåten så får man bättre ljus till xenonen kommer igång ordentligt

Supraman
2 300 Inlägg
12 september 2009
Har man bara extraljus som klarar av det så kan man stoppa i 100w.
Annars kör man på 55w nightbreaker el nått.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sir
291 Inlägg
13 september 2009
Philips eller Osram är bra lampor. Kör själv helst med Philips av någon anledning. Sen om det är små lampor håll dig till 55W annars 100W. Visst e Xenon bra men jag gillar inte dom som helljus.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

624 Inlägg
13 september 2009
HID alla gånger, hade först 5 st extraljus med 100w i varje- bytte till xenonsatsen från bmw´n som står i dvala under vintern.hade bra 3 ljus kvar, varav xenon i 2 och det lyser ta mig fan mkt starkare än alla 5 tidigare!

who´s the man?

20 Inlägg
17 september 2009
Här kan du se lite skillnaden mellan 35w xenon och en 100w halogen http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=191097

Jag satte sedan in en xenon i den också  ( grabbens bil ) och det är 6000K på alla .

Bi/flex Xenon på H4 .

1 749 Inlägg
17 september 2009
JAg har en jämförelsebild jag med på halogen vs xenon: http://patrik.zmn.se/I1499530W676H507V2 … 4111Z.jpeg

Det är en osram 100w halogen mot 35w xenon.

36 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
några som inte är riktigt läskunniga här. jag vill veta bra HALOGEN lampor inte något om HID kit, till er som skrivit om haloggen lampor tackar jag för informationen:)

efter en lång dag av hårt slappande är det skönt att koppla av!

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
12 oktober 2009
Halogen lampor rekommenderar jag Philips Extreme Power, dyra men jäklar så bra för att vara vanliga halogen lampor

1 019 Inlägg
12 oktober 2009
Kolla på Philips eller Osrams lampor. Philips brukar ligga först i de flesta tester med Osram hack i häl. Av det jag läst så verkar dock Osrams värsting Nightbreaker slå Philips värsting X-treme Power. X-treme Power finns dock inte som H1 vilket Nightbreaker gör.

Såg att du körde med Biltemas Mega Blue nu. All typ av färg på lampglaset resulterar i mindre ljus från lampan. Alltså blå lampa=mindre ljus (oavsett vad säljare säger). Även XP och NB har (tyvärr) lite färg.

Om du väljer en lampa från Osram eller Philips så tror jag du blir nöjd. Jag hade valt Osram's Nightbreaker eller Philips VisionPlus, alternativt deras standardlampor om du vill ha lite billigare. Bytte själv från blå lampor från Rusta till vanliga standardlampor från Philips och det var som natt och dag, bokstavligt.

1 653 Inlägg
12 oktober 2009
option skrev:
några som inte är riktigt läskunniga här. jag vill veta bra HALOGEN lampor inte något om HID kit, till er som skrivit om haloggen lampor tackar jag för informationen:)

kan du vänligen argumentera varför du ska ha halogen då?
BRA halogenlampor kostar i princip lika mycket som ett xenonkit idag, så pengarna är inget vidare argument iallafall...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

1 863 Inlägg
13 oktober 2009
Jag kör på Osrams Nightbreaker i båda mina bilar och är nöjd med dom.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Sök