4222
Sök

Volvo 855 t-5r laddar 0.9 efter chippning.

18 Inlägg
27 oktober 2009
#21
Pinnenpabacken skrev:
Min bil är mappad av TM-racing, och dom kopplade förbi min mv också.
Om bilen mot förmodan skulle spika så sänker den tändningen inte ladd-trycket.
Har tydligen strulat en del med mv därför kör dom med pys för att få en "peak"
och justerar sen med wg-klockan gentemot pysen, funkar skitbra.winksmile

Min 850 peakar nästan 2 bar innan den går ner till 1,6-1,7 nånstans. Men den spikar aldrig eller nått hackande eller liknande. Funkar kalasbra!!big_smile


724 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#22
Ok...så säkerheten finns kvar då?


632 Inlägg
28 oktober 2009
#23
Pinnenpabacken skrev:
Min bil är mappad av TM-racing, och dom kopplade förbi min mv också.
Om bilen mot förmodan skulle spika så sänker den tändningen inte ladd-trycket.
Har tydligen strulat en del med mv därför kör dom med pys för att få en "peak"
och justerar sen med wg-klockan gentemot pysen, funkar skitbra.winksmile

Jag borde kunnat förstå att dem skulle tänkt ut någon sådan bra lösning. TM-Racing är absolut inget skit. De vet verkligen vad de gör och Thomas är grymt duktig. Jag har aldrig hört någon som varit missnöjd med deras motorbyggen. Sedan att dem bygger saker som håller också är ju kanon. Det är därför jag valt att lämna upp min bil till dem senare för en motorrenovering och mappning. Jag har fullt förtroende för dem. Dock är jag absolut inte missnöjd med mit steg 3 Autotech som jag har nu heller. Bara att effekten är på tok för lite tongue

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

VA FAN SKA JA SKRIVA HÄR??
159 Inlägg
28 oktober 2009
#24
volvo-racer skrev:
Har fått bilen chippad med chip och pysventil. Med pysventilen på så laddade den runt 1.2. Har nu tagit bort pysventilen för jag har läst så mycket dåligt om det....men nu laddar den bara 0.9.
Ska det verkligen behövas en pysventil för att få upp laddet till 1.2?????..
mina gamla 850 bilar jag chippade hade inte pysventil och dom laddadet 1.2 efter chippning...

jag ryckte slangen på wg:n sen ställde jag laddet själv prova det..ja kör på ca 1bar

har ni tänkt på en sak? om man blunnar så ser en inge.:P

18 Inlägg
28 oktober 2009
#25
volvo-racer skrev:
Ok...så säkerheten finns kvar då?

Du skulle bara veta hur mycket högerfot min 850 fått smaka genom åren och den bara går o går o går...!!


632 Inlägg
28 oktober 2009
#26
helldisk2001 skrev:
volvo-racer skrev:
Ok...så säkerheten finns kvar då?

Du skulle bara veta hur mycket högerfot min 850 fått smaka genom åren och den bara går o går o går...!!

Hehe det är div pluggar som skjuter istället wink.. Eller vad säger du?

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

724 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#27
Pinnenpabacken skrev:
Min bil är mappad av TM-racing, och dom kopplade förbi min mv också.
Om bilen mot förmodan skulle spika så sänker den tändningen inte ladd-trycket.
Har tydligen strulat en del med mv därför kör dom med pys för att få en "peak"
och justerar sen med wg-klockan gentemot pysen, funkar skitbra.winksmile

ok smile har satt tillbaka allt nu iaf..... smile Har knackat ihop stiften också...det verkar ha hjälpt mot "hacket" så nu ligger jag på 1.2 i ladda och en peak på 1.3.
Sen var det aldrig min avsikt att svart måla tm racing...bara få klarhet i varför dom kör med pysventil när andra inte gör det...har ju själv planer att lämna bilen till dom för lite finare uppgraderingar....ska bara hosta upp 130 000kr wink
Men som jag har förstått det så finns det många delade meningar ang Pysventilen....
Men det va bra att höra från andra som lämnat sina bilar där.


7 274 Inlägg
28 oktober 2009
#28
Om ni ändå tar bort MV'n och ska köra med egna grejer så kan åtminstonde skaffa riktiga saker så det blir bättre.
Så kallade dawes device istället för pysventil.
Slipper pysa ut laddet så wg'n öppnar lite grann tills att den står helt öppen så använder man en kula och en fjäder som är helt stängd tills det uppnådda trycket.


632 Inlägg
28 oktober 2009
#29
volvo-racer skrev:
Pinnenpabacken skrev:
Min bil är mappad av TM-racing, och dom kopplade förbi min mv också.
Om bilen mot förmodan skulle spika så sänker den tändningen inte ladd-trycket.
Har tydligen strulat en del med mv därför kör dom med pys för att få en "peak"
och justerar sen med wg-klockan gentemot pysen, funkar skitbra.winksmile

ok smile har satt tillbaka allt nu iaf..... smile Har knackat ihop stiften också...det verkar ha hjälpt mot "hacket" så nu ligger jag på 1.2 i ladda och en peak på 1.3.
Sen var det aldrig min avsikt att svart måla tm racing...bara få klarhet i varför dom kör med pysventil när andra inte gör det...har ju själv planer att lämna bilen till dom för lite finare uppgraderingar....ska bara hosta upp 130 000kr wink
Men som jag har förstått det så finns det många delade meningar ang Pysventilen....
Men det va bra att höra från andra som lämnat sina bilar där.

Gött att du blev av med hackandet också wink. Ohh 130.000:- är sjukt mycket cash. Ska du bygga ett monster hade du tänkt dig? yikes

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

724 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#30
Fire-Fox skrev:
volvo-racer skrev:
Pinnenpabacken skrev:
Min bil är mappad av TM-racing, och dom kopplade förbi min mv också.
Om bilen mot förmodan skulle spika så sänker den tändningen inte ladd-trycket.
Har tydligen strulat en del med mv därför kör dom med pys för att få en "peak"
och justerar sen med wg-klockan gentemot pysen, funkar skitbra.winksmile

ok smile har satt tillbaka allt nu iaf..... smile Har knackat ihop stiften också...det verkar ha hjälpt mot "hacket" så nu ligger jag på 1.2 i ladda och en peak på 1.3.
Sen var det aldrig min avsikt att svart måla tm racing...bara få klarhet i varför dom kör med pysventil när andra inte gör det...har ju själv planer att lämna bilen till dom för lite finare uppgraderingar....ska bara hosta upp 130 000kr wink
Men som jag har förstått det så finns det många delade meningar ang Pysventilen....
Men det va bra att höra från andra som lämnat sina bilar där.

Gött att du blev av med hackandet också wink. Ohh 130.000:- är sjukt mycket cash. Ska du bygga ett monster hade du tänkt dig? yikes

Mvh/Tobias

kanske det...runt 4-500hk har jag tänkt smile


632 Inlägg
28 oktober 2009
#31
volvo-racer skrev:
Fire-Fox skrev:
volvo-racer skrev:

ok smile har satt tillbaka allt nu iaf..... smile Har knackat ihop stiften också...det verkar ha hjälpt mot "hacket" så nu ligger jag på 1.2 i ladda och en peak på 1.3.
Sen var det aldrig min avsikt att svart måla tm racing...bara få klarhet i varför dom kör med pysventil när andra inte gör det...har ju själv planer att lämna bilen till dom för lite finare uppgraderingar....ska bara hosta upp 130 000kr wink
Men som jag har förstått det så finns det många delade meningar ang Pysventilen....
Men det va bra att höra från andra som lämnat sina bilar där.

Gött att du blev av med hackandet också wink. Ohh 130.000:- är sjukt mycket cash. Ska du bygga ett monster hade du tänkt dig? yikes

Mvh/Tobias

kanske det...runt 4-500hk har jag tänkt smile

Trevligt! smile. Får du för dig att göra verklighet av det hela så MÅSTE du komma på nästa T-Gul träff och visa upp den då? Jag tvingar dig tongue

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

724 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#32
När det blir har jag ingen aning om...kanske när damen slänger ut mig...hahaha....kommer lugnt på nästa träff, det är ju en SOLklarhet wink
Senast redigerat av volvo-racer (28 oktober 2009)


402 Inlägg
28 oktober 2009
#33
Jo, snacket går ju om "pystrim" men de är ju en vesäntlig skillnad om bilen mappas/chippas
just för detta. Dom som bara pyser upp laddet utan koll på soppa/tändning lär ju riskera
en del otrevligheter.roll



Sök