2757
Sök

Kabelbrand saab 900, behöver hjälp med demontering av instrument

33 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
Hej!

Jag har precis köpt mig en kanonfin saab 900 -88 (jubileum) som jag gjorde motortvätt på häromdagen.
tydligen var jag inte så försiktig som jag trodde att jag va. det har antagligen kommit fukt in i några kablar som orsakade kortslutning och kabelbrand i kabelstammen inne i bilen bakom instrumenteringen.
(det luktar inte gott)

mycket verkar ha bränt ihop med tändningskablarna eftersom bilen vill starta när man bla tänder innerbelysningen i bilen. den går inte igång med dörrarna öppna, å startmotorn hoppar i när backgivaren får ström. (bara några exempel på alla roliga elfel) kopplat ur allting som verkar bränt och bilen går att köra som vanligt nu. men måste ju få ordning på den.

det verkar som branden har skett bakom instrumenteringen. jag behöver all hjälp jag kan få för att få fram kabelstammen inne i bilen, vad måste bort, hur får man bort det osv? måste man riva hela instrumenteringen för att komma åt?
tacksam för svar smile

664 Inlägg
15 december 2009
Alltså detta vore vore fan kul att få jobba med, dock är det svårt att hålla på att förklara över internet, helst när man inte har en sådan bil, men en låda öl, nå korv med bröd och en jäkla massa tid så vore detta utmanade och roligt för med el så måste man tänka och det är nog det roligaste att felsöka enligt mig smile.

Lycka till smile.

Tvivlare
2 266 Inlägg
16 december 2009
riv ur hela panelen och jaga fatt i en begagnad härva, om de e mycket som har bränt. hade varit mitt val smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Isoleringsplåtslagare
173 Inlägg
16 december 2009
den här beskrivningen kanske hjälper dig litegrann klicka på dom blå flikarna för att ta dig vidare i beskrivningen: http://www.twinsaabs.com/900_repair/diy … p?nsteps=6

Sök