3377
Sök

740 b230e går inte som den ska

6 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
#1
ja har en 740 gle b230e motor som inte går som den ska, när den blir varm så typ rycker/hackar/ bluddrar när man gasar på och det är inget när den är kall, går konstigt, och den är jävligt svårstartad. någon som kanske vet något ? big_smile
Senast redigerat av 740_glee (31 maj 2008)

3 650 Inlägg
31 maj 2008
#2
Kan nog vara tempgivaren till sprutet..


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
31 maj 2008
#3
Kesler skrev:
Kan nog vara tempgivaren till sprutet..

han har det mekaniska sprutet så då sitter det inte nån sån givare=)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

7 100 Inlägg
31 maj 2008
#4
ändra rubriken!

tror på de som kesler skrev!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

21 761 Inlägg
31 maj 2008
#5
Ja, termotidgivaren kan kanske ställa till nånting. Om kallstartventilen ligger på hela tiden så kan motorn gå dåligt när den är varm, men då borde motorn istället starta (kall) utan problem också tycker jag.

736 Inlägg
31 maj 2008
#6
Drönirettab skrev:
Ja, termotidgivaren kan kanske ställa till nånting. Om kallstartventilen ligger på hela tiden så kan motorn gå dåligt när den är varm, men då borde motorn istället starta (kall) utan problem också tycker jag.

Samt att det borde dra duktigt med bensin.


21 761 Inlägg
31 maj 2008
#7
Jo, helt klart.

Har inte grejat speciellt mycket med mitt bränslesystem (240, B230E) och kan inte komma på någon säker felorsak till det där problemet.

Men du har väl en B200E, frasse4, vet du något specifikt som kan orsaka det där?

740_glee: Är motorn svårstartad både när den är varm och kall?
Går den illa även på tomgången när den är varm?
Senast redigerat av Drönirettab (31 maj 2008)

6 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
#8
den är inte så svårstartad när den är varm och den går illa på tomgången både när den är kall och varm

1 785 Inlägg
1 juni 2008
#9
740_glee skrev:
ja har en 740 gle b230e motor som inte går som den ska, när den blir varm så typ rycker/hackar/ bluddrar när man gasar på och det är inget när den är kall, går konstigt, och den är jävligt svårstartad. någon som kanske vet något ? big_smile

Misständer motor också?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

erixon89
1 juni 2008
#10
kolla stiften

6 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
#11
den misständer inte

3 650 Inlägg
1 juni 2008
#12
Kollat bränslepumprelät?


51 Inlägg
1 juni 2008
#13
Jag har samma problem som du. På min var det bränsleacumelatorn som sitter jämte bränslepumpen under som läckte. Då trar den in luft i ledningen och den blir svårstartad och riktigt dålig tomgång. // Krille

6 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
#14
okej tack för tipset de ska jag kolla upp big_smile

6 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
#15
bränslepumprelät ska jag oxå kolla

21 761 Inlägg
1 juni 2008
#16
Började felet helt plötsligt?

K-Jet är tydligen ganska känsligt för tjuvluft enligt vad jag har förstått, det är nog bra att se över de slangar som sitter vid och omkring insugningsröret.
Senast redigerat av Drönirettab (1 juni 2008)

113 Inlägg
1 juni 2008
#17
åter om om den får för mkt bensin vid varm körning, så skulle tippa på kallstartsventilen som hänger sej.


6 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
#18
japp de va någon dag det helt plötsligt började så ja vet riktigt inte vad de kan vara

736 Inlägg
1 juni 2008
#19
Kan ju vara styrtrycksregulatorn som styr bränsletrycket vid olika motortemperatur. Vet dessvärre inte hur man kolla denna. Alt. Luftflödesmätaren. som sitter ovanför gummibälgen som sitter under insuget.


151 Inlägg
17 december 2009
#20
turboforssen skrev:
Kesler skrev:
Kan nog vara tempgivaren till sprutet..

han har det mekaniska sprutet så då sitter det inte nån sån givare=)

det sitter vist en termotidgivare längst bak vid toppen som styr hur länge kall starten ska va öppen !!



Sök