3295
Sök

Vilken baslåda ska jag välja? (GAS/kicker)

4 693 Inlägg
30 december 2009
evilaudio skrev:
Softis skrev:
evilaudio skrev:
kan medela att vi har "burpat" nästan 149 db me en helt ny gas 2*12" låda.. wink

yikes inte i orginal lådan va? wink

jo i den färdiga dubbel 12 lådan. tongue

Haha, va fränt tongue Farsan har ju den lådan. Koppla på mitt SS steg kanske och göra en liten burp wink

Måste fråga vad det var i för bil och vad du drev med? Coolt resultat med en sluten låda.
Senast redigerat av Softis (30 december 2009)

Booyakasha!

16 197 Inlägg
30 december 2009
Softis skrev:
evilaudio skrev:
Softis skrev:

yikes inte i orginal lådan va? wink

Haha, va fränt tongue Farsan har ju den lådan. Koppla på mitt SS steg kanske och göra en liten burp wink

Måste fråga vad det var i för bil och vad du drev med? Coolt resultat med en sluten låda.

2st C1 dockade i 2ohm..   dock mådde inte basarna så bra av de men de funka ett tag iaf.

i en panda. ;P

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Bas älskare
716 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
vet att man ska parraelkoppla (stavning?) basarna men hur ska jag kunna göra det när det sitter en mellanvägg i lådan? dra kablarna utanpå lådan i utgångarna eller? alltså dra ena - o + till ena utgången och sen dra bara en - o + till steg? eller hur?

4 693 Inlägg
30 december 2009
Om du har 2 st + och 2 st - på lådan så kopplar du plus till plus och minus till minus. Sen från plus på lådan till plus på steget, minus från lådan till minus på steget. Kan inte gå fel smile

Booyakasha!

4 693 Inlägg
30 december 2009
evilaudio skrev:
Softis skrev:
evilaudio skrev:

2st C1 dockade i 2ohm..   dock mådde inte basarna så bra av de men de funka ett tag iaf.

i en panda. ;P

En eloge till dig Evil smile Jag tycker att dom basarna är skitcoola och fler borde använda dom. Många tror att det är skit bara för att dom är billiga. Dyrt är inte alltid bra!

Förstod att dom inte skulle må så bra sen, finns det ingen video på det?

Booyakasha!

16 197 Inlägg
30 december 2009
Softis skrev:
evilaudio skrev:
Softis skrev:

i en panda. ;P

En eloge till dig Evil smile Jag tycker att dom basarna är skitcoola och fler borde använda dom. Många tror att det är skit bara för att dom är billiga. Dyrt är inte alltid bra!

Förstod att dom inte skulle må så bra sen, finns det ingen video på det?

nee tyvär finns de inget bildbevis på de.

gjorde testen just när den oranga alphaserien kom.

de e en riktigt vettig bas för dom pengarna..
Senast redigerat av evilaudio (30 december 2009)

Bas älskare
716 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
okey tack så mycket danne smile en fråga bara, om man kopplar steget i 2 ohm, o steget ger ut 800 wrms i 2 ohm, får basarna 800 st då eller delar dom på 800 watt? 400 per bas alltså?

16 197 Inlägg
30 december 2009
VolvoXet skrev:
okey tack så mycket danne smile en fråga bara, om man kopplar steget i 2 ohm, o steget ger ut 800 wrms i 2 ohm, får basarna 800 st då eller delar dom på 800 watt? 400 per bas alltså?

om steget lämnar 800 wrms@2ohm så blir de ju 400 per bas.

Bas älskare
716 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
okey, för förut när jag andvände dem så kopplade vi i 4 ohm:P då fick dom alltså bara 200 wrms:P haha så sunkit, inte konstigt att det vart dist ljud i dem, så ska ut o koppla in dem nu o se om det blir nån skillnad hehe! nu får dom ju den rätta watten iaf, dom tar ju 450 rms!

btw det är ju bättre med för mycket effekt än för lite wink
Senast redigerat av VolvoXet (30 december 2009)

16 197 Inlägg
30 december 2009
VolvoXet skrev:
okey, för förut när jag andvände dem så kopplade vi i 4 ohm:P då fick dom alltså bara 200 wrms:P haha så sunkit, inte konstigt att det vart dist ljud i dem, så ska ut o koppla in dem nu o se om det blir nån skillnad hehe! nu får dom ju den rätta watten iaf, dom tar ju 450 rms!

btw det är ju bättre med för mycket effekt än för lite wink

du kan omöjligt koppla 2st 4ohms basar till totalt 4 ohm... antingen 2 elle 8 ohm.

Bas älskare
716 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
vi drog båda + och - från lådan o in i steget.. vet inte vad impedansen blir då..

16 197 Inlägg
30 december 2009
VolvoXet skrev:
vi drog båda + och - från lådan o in i steget.. vet inte vad impedansen blir då..

om du tar båda + direkt till + på steget å likadant med - så får du 2ohm.

Bas älskare
716 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
hmm... okej, aja ska ut o koppla nu:D hejsvejs;) skriv mer om ni vill:) tråden öppen nu för snack om GAS och kicker.

4 693 Inlägg
30 december 2009
Men finns det 2 st plus och minus på lådan eller bara en plus och minus? Har aldrig pillat med en sådan så jag vet inte.

OM det bara finns EN plus och EN minus så är lådan redan kopplad i 2 ohm. Men om det finns 2 av varje så kan du välja 2 eller 8 ohm som Evil säger.

Booyakasha!

Stockholm Streetrace Crew
160 Inlägg
31 december 2009
Softis skrev:
Men finns det 2 st plus och minus på lådan eller bara en plus och minus? Har aldrig pillat med en sådan så jag vet inte.

OM det bara finns EN plus och EN minus så är lådan redan kopplad i 2 ohm. Men om det finns 2 av varje så kan du välja 2 eller 8 ohm som Evil säger.

De sitter 2 högtalar kontakter på vardera kortsida av lådan. Alltså blir de 2 plus och 2 minus som ska till steget.

Sök