3955
Sök

Världens snabbaste Polo 1 047 hästkrafter och 950 Nm

29 december 2009
Trådstartare
#1
Världens snabbaste Polo och det med råge. Den 1,85 liter stora motorn utvecklar den enorma effekten på 1 047 hästkrafter och 950 Nm. Se filmen när den vrålar ner för quartermilen.

Länk till filmen

http://www.bytbil.com/motornyheter/Nyhe … d=zv9mdkyg


Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
29 december 2009
#2
wtf!!!

polo på anabola!

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

653 Inlägg
29 december 2009
#3
den gick rätt bra smile

Smoke tires not drugs

Bayerische Motoren Werke
43 Inlägg
29 december 2009
#4
I sista filmen hade den väll en 6a under huven? eller är jag helt ute och yrar? tongue

Följ Evertsen Media på Facebook

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
29 december 2009
#5
931strosek skrev:
I sista filmen hade den väll en 6a under huven? eller är jag helt ute och yrar? tongue

nää de e nog en vw motor atingen PL lr KR motorn för dom e 16v kommer itne ihåg vilken som e 1,8 dock

----->Strippen S2<-----

VCRACING

29 december 2009
Trådstartare
#6
Audi TT Låda och 4WD Motor är lite uppskrämd he he smile


Bayerische Motoren Werke
43 Inlägg
29 december 2009
#7
sjovold skrev:
nää de e nog en vw motor atingen PL lr KR motorn för dom e 16v kommer itne ihåg vilken som e 1,8 dock

aha ok:) konstigt.. tycker det låter som en 6a tongue

Följ Evertsen Media på Facebook

29 december 2009
Trådstartare
#8
931strosek skrev:
sjovold skrev:
nää de e nog en vw motor atingen PL lr KR motorn för dom e 16v kommer itne ihåg vilken som e 1,8 dock

aha ok:) konstigt.. tycker det låter som en 6a tongue

Läste lite på sidan så klistrar in lite fakta smile


Det är tyska AME Racing som tyckte att Golfens lillebror även den hade mycket att tillföra dragracingen och valde att förbättra bilens prestanda. Kraftverket under huven är en 1,85 liters motor som fått det mesta av originaldelarna bytta för att banoptimeras. Till detta satte de en Garrett GT 40R turbo, en ny laddluftskylare samt hämtade växellåda och fyrhjulsdriften från Audi TT. Efter att ha gjort detta var AME uppe i en effekt på över tusen hästkrafter, men för att ytterliggare putsa siffrorna på banan tog de och rev ut allt onödigt. Detta har resulterat att AME Polon bara väger 920 kilo samt ger bilen en ratio på över en hästkraft per kilo


129 Inlägg
1 januari 2010
#9
Grym, kul att stoppa in så många Hk i en polo. Lite ovanligt sådär. Men det retar väll alltid ngn smile

Lastbilschaffis
811 Inlägg
1 januari 2010
#10
haha fy satan i gatan va det lär gå tongue montera vingar & bilen flyger garanterat

254 Inlägg
1 januari 2010
#11
Igen som har fler filmer på bilar med anabola??

558 Inlägg
1 januari 2010
#12
haha vilka påhitt;D

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
1 januari 2010
#13
Senast redigerat av mickecorrado (1 januari 2010)

Smoke Tires Not Drugs.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
1 januari 2010
#14
Helt sjukt - Me like !! big_smile

Svartrök
673 Inlägg
1 januari 2010
#15
ja jävlart! ungefär som min då fast med 1000 hästar extra...

Jag har fel ibland... men inte ofta

oijoij-society.com
774 Inlägg
2 januari 2010
#16
corrado g60 komp ras skrev:
931strosek skrev:
sjovold skrev:
nää de e nog en vw motor atingen PL lr KR motorn för dom e 16v kommer itne ihåg vilken som e 1,8 dock

aha ok:) konstigt.. tycker det låter som en 6a tongue

Läste lite på sidan så klistrar in lite fakta smile


Det är tyska AME Racing som tyckte att Golfens lillebror även den hade mycket att tillföra dragracingen och valde att förbättra bilens prestanda. Kraftverket under huven är en 1,85 liters motor som fått det mesta av originaldelarna bytta för att banoptimeras. Till detta satte de en Garrett GT 40R turbo, en ny laddluftskylare samt hämtade växellåda och fyrhjulsdriften från Audi TT. Efter att ha gjort detta var AME uppe i en effekt på över tusen hästkrafter, men för att ytterliggare putsa siffrorna på banan tog de och rev ut allt onödigt. Detta har resulterat att AME Polon bara väger 920 kilo samt ger bilen en ratio på över en hästkraft per kilo

Här har ni svaret grabbar! wink
Bara läsa lite mer så hittar ni med!!lol


Kan ni inte tyska finns det hemsidor som översätter tongue

SETUP:

FILM 1:

Polo, AME 1,8 Liter 16V-Turbo
Ingen mer fakta tyvärr...


FILM 2:

Fahrzeugdaten:
3L 6 Zylinder 24V Turbomotor
Leistung : über 1000 PS mit Bio-Ethanol E85
Schaltdrehzahl : ca. 8500 U/min
6 Gang-Getriebe : vom Audi TT Quattro
4 Motion Antrieb mit AME-Haldex Steuerung
Motorblock : vom R32
Kurbelwelle : 90,3 mm Hub
Hochfeste H-Profil-Pleuel mit verstärkten Schrauben und Pleuellagern, Pleuellänge 164 mm
Kolben : AME-Sonderanfertigung mit 84 mm Durchmesser
Bearbeiteter R32 Zylinderkopf mit verstärkten Ventilfedern, umgerüstet für mechanische Nockenwellen mechanische Nockenwellen
Ein- und Auslassnockenwellen Einzelanfertigung mit unterschiedlichen Steuerzeiten für Ein- und Auslass
Verstellbare Kettenräder
Ansaugsystem : spezielle Ansaugbrücke und Ansaugrohre Sonderanfertigung
Luftsammler : Einzelanfertigung aus Alu mit 12 Einspritzdüsen
Einspritzanlage : freiprogrammierbares AME-Motronik 4.81 Einspritz- und Zündsystem mit zwei HFM
AME-Wasser-Methanoleinspritzung
Turbolader : GT42R
Abgaskrümmer mit Anschluss für separates Waste Gate (Sonderanfertigung)
Auspuffanlage : Sonderanfertigung
Elektronisches Pop off Ventil mit einstellbarem Haltedruck
Ölkühlanlage Wasser/Luft AME-Sonderanfertigung
Ladeluftkühler : Wasser/Luft AME-Sonderanfertigung
Startautomatik mit Knopf am Lenkrad
2 K & N Sportluftfilterpatronen
Kupplung : 200mm Zweischeibenkupplung in Verbindung mit einem abgedrehten VR6 Schwungrad
Kardanwelle und Antriebswellen hierfür mussten einzeln angefertigt werden (und mehrfach verstärkt werden)
Fahrwerk : H & R Gewindefahrwerk Golf III
17 Zoll Alufelgen mit 205 / 40 ZR 17, für Renneinsatz 4 Slicks in 16 Zoll
1 Schalensitz
Rennbremsbeläge und Scheiben
Schaltanzeige, und noch viele Kleinigkeiten mehr
Gewicht : ca. 980 kg ohne Fahrer (kein Plastik bleibt alles noch original



Sök