2997
Sök

Koppla in backspegel blinkers till centrallås öppning

259 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Hallå!
Kanskr är dålig rubrik, ändra isåfall.

Skulle behöva hjälp utav er.
Jag har nämligen sidobackspeglar med blinkers liggandes till min 850.
Tänkte sätta på dom till våren.
Men skulle vilja ha så dom också blinkar till när man låser och låser upp bilen med dosan till låset.
Går det att få det så?

Isåfall hur då?

Samt är det lagligt att ha dom blinkerserna lysandes hela tiden?

//Hampusforsberg

NoFuckNoRide

259 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
jonnielahti skrev:
ang. fast oranget/gult fast sken så är detta tyvärr inte lagligt wink

ehh snuten får väl störa sig lite på de;)

Du vet inte hur man kopplar så som ja vill ha smile ?

NoFuckNoRide

664 Inlägg
3 januari 2010
Det är enkelt, koppla dom till sidobolinkersen, ta ström därifrån bara. Sedan är dt ju bara att dra kabel in i kupen osv, och in till dörren och upp till spegeln smile.

Köp två strömtjuvar smile.

259 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Retepoj skrev:
Det är enkelt, koppla dom till sidobolinkersen, ta ström därifrån bara. Sedan är dt ju bara att dra kabel in i kupen osv, och in till dörren och upp till spegeln smile.

men får jag backspegel blinkersen att lysa när jag låser upp bilen med dosan då ?

NoFuckNoRide

Saab älskare!
4 597 Inlägg
4 januari 2010
Du vill ha så att de blinkar precis som de andra blinkersen? I så fall så är det bara och gå till blinkers relät, OM ditt larm går via det relät, annars får du ta (lättast) dra tjuvar på ex sido blinkers eller bak/fram blinkers, vilket som.. Om du vill att de ska lysa hela tiden när bilen är igång kan du ta o koppla de på ex parkeringsljuset, efter som det alltid är på. Och sedan när den ska blinka så får du koppla in ett negativt relä, som bryter strömmen på p ljus ledningen, men den får en signal om att bryta ifrån blinkers ledningen, förstår du? tongue

259 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Funkiee skrev:
Du vill ha så att de blinkar precis som de andra blinkersen? I så fall så är det bara och gå till blinkers relät, OM ditt larm går via det relät, annars får du ta (lättast) dra tjuvar på ex sido blinkers eller bak/fram blinkers, vilket som.. Om du vill att de ska lysa hela tiden när bilen är igång kan du ta o koppla de på ex parkeringsljuset, efter som det alltid är på. Och sedan när den ska blinka så får du koppla in ett negativt relä, som bryter strömmen på p ljus ledningen, men den får en signal om att bryta ifrån blinkers ledningen, förstår du? tongue

jag fatta halvt big_smile
men när det börja komma såna där negativ relä och grejjer, då blev det lite för svårt för mig big_smile
hehe,
rita en skiss wink ?

NoFuckNoRide

Saab älskare!
4 597 Inlägg
5 januari 2010
får se om jag kan knapra ihop ngt wink

664 Inlägg
5 januari 2010
Hampusforsberg skrev:
Retepoj skrev:

men får jag backspegel blinkersen att lysa när jag låser upp bilen med dosan då ?

Ja självklart blinkar den blinkersen då om en på skärmen blinkar smile.
Du tar ju bara ström där ifrån

Sök