4249
Sök

Köpråd: saab 9-5 2.0t, vilken av dem jag kollat på ska jag välja?

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
Aero T16 skrev:
Finns hur mycket som helst att välja mellan om man vill ha en 9-5 sedan. Så ha inte bråttom. Jag tror att priserna kan falla snart på begagnade saabar nu med nerläggningen.

Jag skulle köpa privat istället pga egna erfarenheter med oseriösa bilhandlare om nu inte priset är detsamma. Då är ju bilhandlare bättre. Tänk bara på att skatten alltid tillkommer vid köp av bilhandlare vilket kan göra 2000 kr mer på bilen än att köpa en bil privat som är nyskattad.

aa okej, den bilen jag är intresserad av har runt 1000kr att betala in på skatten när den ställs på tror jag. priserna är inte så väldigt olika om man kollar på blocket. och när dom gått så lite som 15tusen mil så ligger denna ganska lågt om man jämför på blocket. smile

jojjekaa skrev:
Ja det är ingen mening att brådska för det lär väl komma in ett par nya varje dag?

jo visst gör de det smile är ju bara det att jag fyller 18 om 2 dagar och har min uppkörning nästa vecka så man vill verkligen ha bil nu. fast jag vet, man ska aldrig ha bråttom när de gäller bilköp tongue

MVH

Sök