3394
Sök

Trimma s40 2.0T lite grann

496 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
Hej vill trimma bilen lite grann bara. inget steg 1. har 165 hästar. Kan någon ge mig förslag så jag kan få några hästar till drygt 15-35?

956 Inlägg
7 januari 2010
haggen90 skrev:
Hej vill trimma bilen lite grann bara. inget steg 1. har 165 hästar. Kan någon ge mig förslag så jag kan få några hästar till drygt 15-35?

Varför inte steg 1 chip?? Är i pricip det billigaste du kan göra för att öka effekten något.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 januari 2010
Jag har hjälpt dig innan genom att de dig rådet att söka och hitta information. Du behöver förresten inte ens söka utan bara läsa motordatatråden som är klistrad här ovan, stycke 8.  Då lär du dig att man måste använda rätt programvara och att man inte kan fuska fram effekt.

Tänk nu på detta... först söka, google är din vän. Undrar du vad autotech steg 1 kostar så är det ju inte allt för långsökt att misstänka att de har priser på sin hemsida, den hittar du genom att på google söka efter just Autotech.  Om du trots allt inte hittar svar så skapa EN tråd i ämnet i rätt forumsdel.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

163 Inlägg
8 januari 2010
det bästa är att chippa bilen med steg 1...som tropis sa ska du fuska fram hästar så kommer de kosta dig massor av pengar till slut..

Xenoholic
2 559 Inlägg
8 januari 2010
Man kan ju börja med att sätta på ett R-emblem på bakluckan o en TPC-dekal i framrutan.
Det tillsammans med ett öppet luftfilter ger nog nästan 15-20 hk i alla fall wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 januari 2010
Aerocombi skrev:
Man kan ju börja med att sätta på ett R-emblem på bakluckan o en TPC-dekal i framrutan.
Det tillsammans med ett öppet luftfilter ger nog nästan 15-20 hk i alla fall wink

Luftfiltret gör ju ljudet, sen lägger man ur reservhjulet och sluar äta godis och pizza samt tar en 45min promenad innan frukost på morgnarna så kommer bilen få mer effekt per kg.  Billigt och hållbart. smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

171 Inlägg
13 januari 2010
torpis skrev:
Aerocombi skrev:

Luftfiltret gör ju ljudet, sen lägger man ur reservhjulet och sluar äta godis och pizza samt tar en 45min promenad innan frukost på morgnarna så kommer bilen få mer effekt per kg.  Billigt och hållbart. smile

Får inte heller glömma att ta bort avgasystemet för att få det där riktig sportiga ljudet....

Sök