CrilleD skrev:Jag är absolut ingen talesman, men ogillar när folk envist försöker anse sig ha rätt, men bortser från det faktum att dom från början faktiskt skrivit som ett påse nötter och varit otydlig och sen skyller på att folk inte begriper dom.
Alltså jag skulle förstått ryska bättre än ditt dåliga och extremt luddiga första inlägg. Hade jag varit ovetande om vad som faktiskt gäller vid parkeringsolyckor och läst att någon skrivit bl.a. "En krock utan personskador är ett försäkringsärende och inget polisärende." som JBA skrev och sen att någon (du) svarat med att inleda, "Polis skall alltid kontaktas". Hade jag självfallet utgått utifrån att det alltid gäller vid parkeringsolyckor och inte enbart "ORD MOT ORD" situationer.
Men ska jag vara helt ärligt så är det ju en tolkningfråga utifrån det svar du fått från Polisen också, citat: "Jo, vi brukar ge rekommendationen att alltid kontakta oss för att slippa en ord mot ord situation."
Du vet att ordet rekommendation inte betyder krav hoppas jag. Utan något som anses vara lämpligt att göra. I mina ögon sett borde det också betyda att Polis inte alltid måste kontaktas ens i denna situation. Det är ju för att du själv vill slippa problem och bråk med motpart som du kontaktar Polis. Men det är en helt annan femma, jag låter detta vara osagt. Men ordet rekommendation verkar du ha missförstått. Hade du skrivit ut den faktan du faktiskt svart på vitt fått från Polisen direkt och undvikit att självsäkert försöka påstå att Polis alltid ska kontaktas hade jag inte sagt ett dugg. Då hade vi kort och gott uppfattat ditt inlägg helt annorlunda. "Vi rekommenderar att Polis alltid ska kontaktas" borde du skrivit så att säga.
Snälla var tydlig och undanhåll inte information. Och försök definitivt inte twista till det om du ändå inte lyckas återspegla det rätt. Sen ska du nog se att folk förstår dig bättre också Nehe.
Om du läser mitt inlägg där jag frågade en polis och du läser namnet framför meningen som frågades och svaret som gavs så står det Nehe.
Med andra ord så frågade jag en polis och då mig själv.
Och JA jag håller faktist med dig ChrilleD läser man endast min mening där det står "Polis skall alltid kontaktas" och sen inte läser resten så givetvis misstolkar man det som att man alltid skall kontakta polisen.
Men om man lugnar ner sig 5sec och fortsätter läsa hela inlägget så förstår man att meningen med att kontakta polisen är att slippa en ord mot ord situation, jag kan ta ett exempel.
Du läser den stora fet markerade texten på en tidningsförsta sida på stan. Där står det KUNGEN:s bror DÖD I TRAFIKOLYCKA. givetvis tolkar man denna mening då man läser fetstilen som att kungen är död, men läser MAN ALLT så tolkar man det ju annorlundare för då ser man att det handlar om kungens bror.
Samma sak med mitt inlägg läser man bara första meningen så tolkar du det på ett sätt men läser du ALLT så tolkar du det på ett annat.
Nu har vi tjaffsat om detta i flera inlägg och vi kommer inte komma överrens så därför lämnar vi detta nu iaf jag.
Men vill avsluta med att jag inte försöker hävda att man alltid skall kontakta polis vid trafikolycka med endast egendomsskador men att man alltid ska göra det för att slippa en ord mot ord situation, är det tydligt nog?
0
0
0
0