2783
Sök

Köpråd - Bmw 525 E34 - Vw Corrado Vr6

Egenföretagare
999 Inlägg
5 februari 2010
#21
Rquired skrev:
E34 hanterar sina kilo bra mycket bättre än den lätt framtunga VW. Det ger, enligt mitt sätt att se och uppleva saker, ett mycket bättre kurvbeteende.
Har du kört någon Golf/Corrado VR6?


Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 februari 2010
#22
weeeman skrev:
Rquired skrev:
E34 hanterar sina kilo bra mycket bättre än den lätt framtunga VW. Det ger, enligt mitt sätt att se och uppleva saker, ett mycket bättre kurvbeteende.
Har du kört någon Golf/Corrado VR6?
Jag har kört Golf 3 VR6 (och andra motorer i den karossen med) men inte Corrado. Läser du tidigare i tråden så står just detta, och där har jag betonat att jag antar att Corrado är snarlik. Vilket ingen protesterat mot än så länge.

*Om jag minns rätt, så har jag kört en FWD VR6 på 174hp och en 4WD (Syncro har jag för mig?) på 194hp. Och för att gå lite off-topic har jag även kört en Golf 4 V6 4-motion, där är det inte VR6 motorn längre väl?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Turbo lover
555 Inlägg
5 februari 2010
#23
Måste inflika att jag tror en E34 är en grymt bra förstabil ändå. Okej om den inte vinner på banträffarna men det är väl inte så viktigt på en förstabil. Den är grymt välbalanserad att sladda med iaf. Hitta gärna en med lamelldiff också.

Tidningen EVO rankar Corrado VR6:an som en av de bästa "GTI"-bilarna. One of the great all-rounders. Men ett litet minus på att den är framtung.

Corradon är baserad på Golf Mk2:ans chassi så jag tror inte man ska jämföra körupplevelsen mot en Golf VR6 rakt av. Har dock tyvärr aldrig fått möjligheten att provköra en Corrado själv.
Senast redigerat av Turbovin (5 februari 2010)


Egenföretagare
999 Inlägg
5 februari 2010
#24
Rquired skrev:
weeeman skrev:
Rquired skrev:
E34 hanterar sina kilo bra mycket bättre än den lätt framtunga VW. Det ger, enligt mitt sätt att se och uppleva saker, ett mycket bättre kurvbeteende.
Har du kört någon Golf/Corrado VR6?
Jag har kört Golf 3 VR6 (och andra motorer i den karossen med) men inte Corrado. Läser du tidigare i tråden så står just detta, och där har jag betonat att jag antar att Corrado är snarlik. Vilket ingen protesterat mot än så länge.
Det var så svamligt skrivet så det missade jag.
Anledningen till min fråga är att jag hade mycket roligare på kruviga landsvägar i min sänkta Golf VR6 än med min 525 -93.


Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 februari 2010
#25
weeeman skrev:
Rquired skrev:
weeeman skrev:

Har du kört någon Golf/Corrado VR6?
Jag har kört Golf 3 VR6 (och andra motorer i den karossen med) men inte Corrado. Läser du tidigare i tråden så står just detta, och där har jag betonat att jag antar att Corrado är snarlik. Vilket ingen protesterat mot än så länge.
Det var så svamligt skrivet så det missade jag.
Anledningen till min fråga är att jag hade mycket roligare på kruviga landsvägar i min sänkta Golf VR6 än med min 525 -93.
Då ber jag om ursäkt för min svamliga skrift roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Ljud freak !
928 Inlägg
6 februari 2010
#26
Jag hade i alla lägen tagit bmw. Kört ett par VR6or och gemför du med min e34 med väghållingskit på så är den en väldigt skilland!


...has left the building...
4 474 Inlägg
6 februari 2010
#27
Inget svar men...Du vet om att VR6 har diverse "trevliga" problem, tex med kamkedjan...M50 är i det avseendet ett betydligt tryggare val. MEN jag får nog säga som så att Corradon ser mycket "sportigare" ut, skall du ha nån liknande BMW modell så tycker jag att du skall titta på E36 325i Coupe.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Ät gul snö, de kan vara öl
223 Inlägg
6 februari 2010
#28
Jag säger E34an! Dels för att corradon är så sjukt ful att inte ens skammen själv skulle vilja bli sedd i en.. Och för att 525an är i övrigt en mkt bättre bil än corradon, vad jag tycker iaf, bmw-n är billigare, roligare, snyggare och snabbare.
Har bara kört en corrado vr6 en gång, och aldrig mer, visst är det ett så otroligt gött ljud i dom, men det är det i bmw-n också, med M50 motorn då såklart, så det skulle aldrig falla mig in att välja en Corrado VR6 framför en 525 E34.

Hoppas det var till någon nytta iaf smile


437 Inlägg
6 februari 2010
#29
Mycket skönare bil för sittt pris än en e34 är nog svårt att hitta..
man får ju en med all utrustning och i hyffsat skick för 20-30000:-


1 798 Inlägg
6 februari 2010
#30
Jag skulle nog rekomendera som tidigare gjort

525 är en bra bil har haft två st

Men kolla hellre på en 325a samma motor men mindre lättare bil med mer körglädje de svåra me dem är bara o inte hitta en slut körd som med alla lite roliga bilar. E36 325 kostar inte mkt längre de är e30 325 som börjar bli dyra.

Corrado vr6 vet jag inget om har bara haft en passat vr6 me automat men den va slut så inget o jämföra med dock lät den fint haha

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

487 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
#31
Det blev en Bmw 525 E34 Touring -92a M50B25 Vanos , och jag är nöjd med det smile
Så jag vill tacka alla som har skrivit vad dom tkr om bilarna tongue

Mvh//Robin

Följ gärna min projekttråd! :)
-----------------------------------------
Volvo 242 -75 M50B30 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318355

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 februari 2010
#32
Golfnik skrev:
Det blev en Bmw 525 E34 Touring -92a M50B25 Vanos , och jag är nöjd med det smile
Så jag vill tacka alla som har skrivit vad dom tkr om bilarna tongue

Mvh//Robin
Kanon bra val, det är en härlig herrgårdsvagn det. Hoppas på lite bilder nu? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
6 februari 2010
#33
I detta val så skulle jag faktiskt satsa på en Corrado VR6(eller en G-60) då de förmodligen är bättre väghållningsmässigt samt avsevärt mer go-cart/race-feeling över de i förfarandet, jag älskar BMW men Corradon har jag endast hört bra om i form av väghållning/bus.

Sen vet jag att VR6:an kräver sin expertis vad gäller mek men ljudet från den motorn mer än kompenserar för det smile Corradon skiljer för övrigt från Golf rätt markant, Rquired, I've been in both smile

Ok BMW:n är förmodligen stabilare och mer allround, men ärligt talat så tror jag att du får mer smil på läpparna med en Corrado VR6.. Nu blir jag utdömd av alla BMW-älskare ;(


HAHA sent ute jag var då ;(
Senast redigerat av Mechanimal (6 februari 2010)

"When innovation meets passion!"

487 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
#34
Rquired skrev:
Golfnik skrev:
Det blev en Bmw 525 E34 Touring -92a M50B25 Vanos , och jag är nöjd med det smile
Så jag vill tacka alla som har skrivit vad dom tkr om bilarna tongue

Mvh//Robin
Kanon bra val, det är en härlig herrgårdsvagn det. Hoppas på lite bilder nu? smile
Kan ladda upp en bild tongue
Några kommer säkert känna igen den, då jag har haft den uppladdad här på garaget förut.
Men då var det inte jag som hade den, det var min plastfarsa, men nu har vi kommit överens om att jag får köpa den biligt utav honom smile

Bilden är tagen i sommras.

http://forumbilder.se/images/19201022557PMa5e3.jpg

Mvh//Robin

Följ gärna min projekttråd! :)
-----------------------------------------
Volvo 242 -75 M50B30 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318355

1 534 Inlägg
6 februari 2010
#35
Golfnik skrev:
Rquired skrev:
Golfnik skrev:
Det blev en Bmw 525 E34 Touring -92a M50B25 Vanos , och jag är nöjd med det smile
Så jag vill tacka alla som har skrivit vad dom tkr om bilarna tongue

Mvh//Robin
Kanon bra val, det är en härlig herrgårdsvagn det. Hoppas på lite bilder nu? smile
Kan ladda upp en bild tongue
Några kommer säkert känna igen den, då jag har haft den uppladdad här på garaget förut.
Men då var det inte jag som hade den, det var min plastfarsa, men nu har vi kommit överens om att jag får köpa den biligt utav honom smile

Bilden är tagen i sommras.

http://forumbilder.se/images/19201022557PMa5e3.jpg

Mvh//Robin
tycker jag känner igen den, är den möjligtvis från norrköpingsområdet?
edit: såg nu att de var en 525, då är det inte samma jag tänker på
men fin var den iaf!
Senast redigerat av Iam2fast4U (6 februari 2010)


487 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
#36
Iam2fast4U skrev:
Golfnik skrev:
Rquired skrev:

Kanon bra val, det är en härlig herrgårdsvagn det. Hoppas på lite bilder nu? smile
Kan ladda upp en bild tongue
Några kommer säkert känna igen den, då jag har haft den uppladdad här på garaget förut.
Men då var det inte jag som hade den, det var min plastfarsa, men nu har vi kommit överens om att jag får köpa den biligt utav honom smile

Bilden är tagen i sommras.

http://forumbilder.se/images/19201022557PMa5e3.jpg

Mvh//Robin
tycker jag känner igen den, är den möjligtvis från norrköpingsområdet?
edit: såg nu att de var en 525, då är det inte samma jag tänker på
men fin var den iaf!
Hehe okey, annars kunde det varit brorsans gammle du tänkte på, Då han hade en sån, Med just dom fälgarna och han bor i norrköping tongue Men det va ju ett par år sen smile

Följ gärna min projekttråd! :)
-----------------------------------------
Volvo 242 -75 M50B30 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318355

1 422 Inlägg
6 februari 2010
#37
Bra val smile Lägg upp lite fler bilder också! Helt nöjd med bilen?



Sök