Hur bilen håller, hur mycket bensin den drar och hur mycket den rostar bestämmer du sjäv genom hur du kör och sköter om bilen.
Hur kan man själv bestämma hållbarhet och rostangrepp på en 10-15år gammal bil..?
Dom svensksålda GT modellerna fick iaf en tectylbehandling i importhamnen, förutom den så är rostskyddet helt värdelöst.
Som jag skrev?
Gör du varvstoppsstarter vid varje rödljus, ringar ch fullt ös medvetslös överallt och sen på det aldrig/sällan servar bilen.. Den kommer inte bli långvarig oavsett hur bra byggd den är.
Rost, ja står bilen alltid parkerad på en fuktig gräsmatta, den blir aldrig tvättad och grannungarna använder den som bollplank så kommer skicket inte vara så bra efter säg 15år.
Kör man däremot bilen med insidan av huvudet, servar ofta och sköter om den, tvättar, putsar och håller efter små skavanker och sen ha bilen parkerad i ett varmt och gosigt garage. Ja då kommer den antagligen se bättre ut än den andra bilen.
Är det jävligt dumt att köra en evo 3 under vintern? Tänkte på rosten. Och så undrar jag vad vanliga slit delar kostar till en evo 3, som tex bromsskivor, soppa filter mm?
Om man bortser från förbrukning, hållbarhet och sånt så tycker jag evon är snyggare. Men det stör mig att det är högerstyrt. Kanske inte är så jobbigt ni som kör högerstyrt?
vardagligt är högerstyrt lite svårt vid omkörninga och så! ska man leka tycker jag det är svårt att får känsla i att! har testat någon högerstyrd! ja tidiga evo är mkt strul med! ska du ha en evo så ska du ha från evo V och uppåt
Tror faktiskt jag skulle störa mig så mkt på de högerstyrda så jag skulle tröttna. Hur pass svårt är det att hitta en vänsterstyrd evo V? Och va ligger dom på i pris?
Jag kan bara säga att när jag hämtade min 200:a i hamnen i göteborg var det lite lurigt i början men när man väl hade kommit ur stan så hade jag vant mig. Det svåraste i början är att man ligger mitt i vägen men använder man backspeglarna så akn man hålla koll på linjerna. Jag skulle inte undvika evo bara för att de är högerstyrda
jag skulle ha mycket svårt att välja om jag fick lov å välja nån av dom , de skilljer sig så lite på hur snygga dom är , jag skulle ha prov köra bägge modellerna å se vilken av dom som jag blir mest njöd med
Hur bilen håller, hur mycket bensin den drar och hur mycket den rostar bestämmer du sjäv genom hur du kör och sköter om bilen.
Hur kan man själv bestämma hållbarhet och rostangrepp på en 10-15år gammal bil..?
Dom svensksålda GT modellerna fick iaf en tectylbehandling i importhamnen, förutom den så är rostskyddet helt värdelöst.
Som jag skrev?
Gör du varvstoppsstarter vid varje rödljus, ringar ch fullt ös medvetslös överallt och sen på det aldrig/sällan servar bilen.. Den kommer inte bli långvarig oavsett hur bra byggd den är.
Rost, ja står bilen alltid parkerad på en fuktig gräsmatta, den blir aldrig tvättad och grannungarna använder den som bollplank så kommer skicket inte vara så bra efter säg 15år.
Kör man däremot bilen med insidan av huvudet, servar ofta och sköter om den, tvättar, putsar och håller efter små skavanker och sen ha bilen parkerad i ett varmt och gosigt garage. Ja då kommer den antagligen se bättre ut än den andra bilen.
Det jag menade är hur kan man år 2010 påverka hållbarheten och rostangreppen på en bil som haft andra ägare i 10-15år....? Det är ju inga nya bilar vi snackar om...