3330
Sök

Köra upp via körskolan

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
9 februari 2010
#21
Residence skrev:
ejon_850 skrev:
Tja.
Är 17 år och tar är 18 om 2 månader så det är dags för körkort snart!.
Hade tänkt köra upp via körskolan då det känns säkrare och bättre, men vad jag hört vill dom ta så jäkla många lektioner för att vilja köra upp via körskolan? sant?, polarn skulle ta och fråga hur många han hade tänkt hade han sagt normalt 20 lektioner det är ren sjuk drama?.

Någon som vet hehe?
varför skulle det vara bättre med körskola än farsan din?
din farsa har ju också tagit körkort någon gång i livet.

körskolans STÖRSTA uppgift är att GÅ I VINST!
inte att examinera ut så många studenter som möjligt.
många gånger så glömmer privatisten små viktiga grejjer som körskolan tar upp och är rätt hårda på.

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

36 Inlägg
10 februari 2010
#22
Ibland kan dom spara pengar åt en också. smile Har uppkörning om ca 2-3 veckor, och hade bokat in en dubbel varje vecka fram till dess. Men förra veckan körde jag "utbildningskontrollen" och det gick bra så vi kunde boka av lektionerna.

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
11 februari 2010
#23
Privat is thee shit..  & billigt är det!

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

1 207 Inlägg
11 februari 2010
#24
Residence skrev:
vad kan en körskolelärare lära ut till skillnad mot en privatperson?
dragläge? risker? att inte köra påverkad? ¨'

nämn EN sak som en erfaren förare (privatperson) med körkort INTE kan lära ut till en person utan körkort?
1. Så om man skall bli t.ex. polis så behöver man inte gå i polishögskolan, eftersom ens föräldrar kan ju alla lagar och håller sig uppdaterade?

2. Pedagogik samt att de håller sig uppdaterade inom trafiklagarna. Jag vet att det finns föräldrar som säger "Äh, vänd där borta det är ju ändå ingen som kör på den här vägen" medan en trafikskolelärare kanske säger "Vänd inte där pga. att du inte ser om det kommer någon bakom krönet.". Sådant som föräldrar ev. glömt bort, tar för givet eller är för nonchalant för att nämna.


Sök