NMI skrev:
skulle sätta max 30%
och vindrutan garanterat inte över 50%
sen på en ljus bil med mörk toning ser det väldigt risigt ut.
du ser ju inte ett skit om du har mer en 30% fram, och är väldigt lätt att missa folks som går efter gatan och sånt,
nu ville du itne höra moral tanten, men tänk en extra gång bara.....
Tack för ditt svar!
Jag tycker det ser ut bra på en vit bil med "svart" solfilm fast i vissa fall kan det se ut dumt, är ju inte helt & hållet bäcksvart med 20% (Som jag beställde efter ett tags funderande).
Ang att man inte ser ett skit vet jag inte, har själv prövat ha det förut och det funkade kanon på sommaren iaf, men på vintern eller höst är det ett helvete bara man har solfilm "lagligt".
(Ska väll även poängtera att då var det iofs inte
HELA framrutan)
Inget fel alls att du poängterade det, jag startade denna tråd för att höra folks åsikter vad dom tyckte för solfilm och nu fick jag din.
(Kanske blir att jag iaf struntar i framrutan)
ACKE skrev:
Tänk på att det måste vara minst 75% på fram rutorna annars så blir det en 2:a på besiktningen, vilket jag fick erfara för att par dagar sedan
.
Man får inte eftermontera ngn film över huvudtaget på framrutorna om man ska vara riktigt petig,
Och jag är mkt väl medveten om att det är böter/ombes om man har solfilm på framrutorna/framrutan.
Men enligt min mening ska man ha på alla sido rutor eller inga alls, tycker det ser ut dumt annars så man får helt enkelt hoppas på det bästa att man slipper att herr blå ger en böter eller ombes.
Phaetoon skrev:
Mörk toning på en vit bil kan se riktigt bra ut, men det kan också se fel ut.
I ditt fall så tror jag faktiskt att en riktigt mörk toning kommer se bra ut.
Men du kanske vill visa upp lite av inredningen också?
Tack även för din åsikt! Jag hoppas och tror att det blir bra, man kan inte mer än i värsta fall bli missnöjd och få senare lägga ljusare solfilm (35%).
Ang visa upp inredningen så nja det är inte så mkt att vela visa upp, och jag väljer hellre att ha en sval och skön bil än att visa upp inredningen