2935
Sök

Kabeldragning i bmw e30 touring, hur ska jag göra?

116 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
Tja! smile ska till å dra strömkablar, lågnivåkabel samt högtalarkablar i min bmw 316i e30 touring och vill veta hur ni andra e30 touringägare gått tillväga då jag inte riktigt vet hur jag ska göra smile

tacksam för bra svar!

MVH//Jesper

God made the sky blue and white for a reason, he loves BMW ;)

372 Inlägg
28 februari 2010
plus på ena sidan, signalkablar på andra, högtalarkablarna spelar ingen roll. det går att jömma kablarna bakom mattan under listerna.

3 466 Inlägg
28 februari 2010
Har du någon kabelstam till bakljusen osv som går längs med listen på ena sidan så skulle jag rekommendera att dra strömmen där och lågnivån på andra sidan för att undvika störningar..
Senast redigerat av M_icke_ (1 mars 2010)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

116 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
ok tack så mkt! nån mer som kan tipsa?

MVH//Jesper

43 Inlägg
1 mars 2010
dra strömkablarna på höger sida!
Knappt nå ordinarie kablar på den sidan och perfekt med plats för strömkablarna.
då hamnar du på rätt sida för batteriet och så kan du gå genom torpedväggen med ett par "kabel/slanggenomförningar" precis till höger sida om batteriet (sett framifrån).
Ska du riva upp mattan eller inte? finns bra med plats för att dra stort sett som du vill bara du tar ur mattan.
//Holma

116 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
Holma_ skrev:
dra strömkablarna på höger sida!
Knappt nå ordinarie kablar på den sidan och perfekt med plats för strömkablarna.
då hamnar du på rätt sida för batteriet och så kan du gå genom torpedväggen med ett par "kabel/slanggenomförningar" precis till höger sida om batteriet (sett framifrån).
Ska du riva upp mattan eller inte? finns bra med plats för att dra stort sett som du vill bara du tar ur mattan.
//Holma

tack så mycket för utmärkt svar!

funderar på att ta ur mattan men har aldrig gjort det på denna bil, är det svårt?

MVH//Jesper

43 Inlägg
3 mars 2010
jeppsthepepps skrev:
tack så mycket för utmärkt svar!

funderar på att ta ur mattan men har aldrig gjort det på denna bil, är det svårt?

MVH//Jesper

Som att brottas med en inoljad och aggressiv säl!
Men det går, och helt klart värt det då man kan dra kablarna som man vill smile
Har för mig att jag läste att man måste skära lös den runt värmepaketet om man inte vill plocka ur skiten....
Så gjorde då jag iaf!

Sök