4024
Sök

Bmw E36 M3 3,2 VS Nissan Skyline R32 GTR

Turbo lover
555 Inlägg
6 mars 2010
#141
http://www.youtube.com/watch?v=pn_n1Jc3uzE Finns enorm potential i GTR iaf smile Så bra att turbo blev förbjudet i den serien smile


"Unloaded"
1 557 Inlägg
6 mars 2010
#142
Jokke_ skrev:
Köp r32:an. Grymt feta bilar och ovanliga. E36:or ploppar det ju upp lite varstans. Om du ville ha en banbil som är lite ovanlig så tag skylinen. Gå in på t.ex rejsa.nu och titta efter hur många banåkar m3 e36 och r32 gtr du hittar så ser du snabbt vilken som är vanligast wink
(Hint: det kryllar av m3or) tongue

Hint; Ska du köra bana MYCKET så är M3:an och BMW Sport Club att föredra över något annat i min mening.

"When innovation meets passion!"

806 Inlägg
6 mars 2010
#143
Rquired skrev:
lodiseN skrev:
R32an alla dagar i veckan, den är så mycket råare och nej jag gillar inte e36an. Nej en m3a svänger inte bättre än plast raketen den har ju som sagt 40 hk mer och gjorde 2 sek snabbare runt ringen:S

jag anser att r32an är så mycket mer race med, titta bara ser ut som en sop hög inuti och är hård å jävlig, det ända nissan la ner tid och pengar på var för att bygga den ultimata (inte för att en 3.2 liters sugis är dåligt heller).

Annars finns ju Alpina b3 e46 för runt samma pengar, som är så jävla mycket snyggare än båda bilarna

http://www.blocket.se/jonkoping/BMW_Alp … 15&w=3

jag menar kolla på den här, lite över r32ans pris klass, men fan kolla på den. Man skulle ju kunna äta upp den, och ha porr med den m,m

Tja, 40hp mer i M3 är ju av underordnad betydelse när R32 accelererar snabbare trots detta. Tacka 4WD för det antar jag. Så egentligen är M3 2sek snabbare runt ringen trots att R32 accelererar snabbare rakt fram, och om de 2sek inte kommer från att M3 är snabbare, måste de komma från att den går bättre i kurvorna? Inte bara på en bana, utan i ett flertal exempel presenterade av ViccoA.

upp till hundra är r32an snabbare ja pga 4 krafs, men efter hundra kan jag tänka mig att r32an inte har mycket att komma med, och det är ju ganska höga farter. Men hittar du inga tider till den? du kan ju så fan hitta tider till en trabant om det finns:P


Meister
6 763 Inlägg
6 mars 2010
#144
lodiseN skrev:
Rquired skrev:
lodiseN skrev:
R32an alla dagar i veckan, den är så mycket råare och nej jag gillar inte e36an. Nej en m3a svänger inte bättre än plast raketen den har ju som sagt 40 hk mer och gjorde 2 sek snabbare runt ringen:S

jag anser att r32an är så mycket mer race med, titta bara ser ut som en sop hög inuti och är hård å jävlig, det ända nissan la ner tid och pengar på var för att bygga den ultimata (inte för att en 3.2 liters sugis är dåligt heller).

Annars finns ju Alpina b3 e46 för runt samma pengar, som är så jävla mycket snyggare än båda bilarna

http://www.blocket.se/jonkoping/BMW_Alp … 15&w=3

jag menar kolla på den här, lite över r32ans pris klass, men fan kolla på den. Man skulle ju kunna äta upp den, och ha porr med den m,m

Tja, 40hp mer i M3 är ju av underordnad betydelse när R32 accelererar snabbare trots detta. Tacka 4WD för det antar jag. Så egentligen är M3 2sek snabbare runt ringen trots att R32 accelererar snabbare rakt fram, och om de 2sek inte kommer från att M3 är snabbare, måste de komma från att den går bättre i kurvorna? Inte bara på en bana, utan i ett flertal exempel presenterade av ViccoA.

upp till hundra är r32an snabbare ja pga 4 krafs, men efter hundra kan jag tänka mig att r32an inte har mycket att komma med, och det är ju ganska höga farter. Men hittar du inga tider till den? du kan ju så fan hitta tider till en trabant om det finns:P

Jag letade efter 0-200 och 100-200 tider men hittade inget på 32:an. Däremot hittade jag 402m tider och där var m3:an några tiondelar snabbare. Kommer inte ihåg slutfart men jag har för mig att de var 13,5sekunders tider ungefär


Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 mars 2010
#145
lodiseN skrev:
Rquired skrev:
lodiseN skrev:
R32an alla dagar i veckan, den är så mycket råare och nej jag gillar inte e36an. Nej en m3a svänger inte bättre än plast raketen den har ju som sagt 40 hk mer och gjorde 2 sek snabbare runt ringen:S

jag anser att r32an är så mycket mer race med, titta bara ser ut som en sop hög inuti och är hård å jävlig, det ända nissan la ner tid och pengar på var för att bygga den ultimata (inte för att en 3.2 liters sugis är dåligt heller).

Annars finns ju Alpina b3 e46 för runt samma pengar, som är så jävla mycket snyggare än båda bilarna

http://www.blocket.se/jonkoping/BMW_Alp … 15&w=3

jag menar kolla på den här, lite över r32ans pris klass, men fan kolla på den. Man skulle ju kunna äta upp den, och ha porr med den m,m

Tja, 40hp mer i M3 är ju av underordnad betydelse när R32 accelererar snabbare trots detta. Tacka 4WD för det antar jag. Så egentligen är M3 2sek snabbare runt ringen trots att R32 accelererar snabbare rakt fram, och om de 2sek inte kommer från att M3 är snabbare, måste de komma från att den går bättre i kurvorna? Inte bara på en bana, utan i ett flertal exempel presenterade av ViccoA.

upp till hundra är r32an snabbare ja pga 4 krafs, men efter hundra kan jag tänka mig att r32an inte har mycket att komma med, och det är ju ganska höga farter. Men hittar du inga tider till den? du kan ju så fan hitta tider till en trabant om det finns:P

Tyvärr inte, 200sx fanns men inte någon Skyline hmm

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

283 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
#146
JDMy00 skrev:
Spara lite till o köp en NSX type-r istället så spöar du de mesta på bana..

inte bana jag är ute efter smile


ClubJDM.se
1 608 Inlägg
7 mars 2010
#147
ralle_xtreme skrev:
JDMy00 skrev:
Spara lite till o köp en NSX type-r istället så spöar du de mesta på bana..

inte bana jag är ute efter smile

Nemen du är nog ganska överlägsen överallt annars också, förutom i skogen då kanske roll


Rejsa ?
2 959 Inlägg
7 mars 2010
#148
JDMy00 skrev:
ralle_xtreme skrev:
JDMy00 skrev:
Spara lite till o köp en NSX type-r istället så spöar du de mesta på bana..

inte bana jag är ute efter smile

Nemen du är nog ganska överlägsen överallt annars också, förutom i skogen då kanske roll

Överlägset dyrast är jag väldigt säker på att den är...

Autotech

12 086 Inlägg
7 mars 2010
#149
Bmwn är troligen en bättre och mer välbyggd bil, känns lite fräshare oxå.
R32an tycker jag ser så gammal ut, men det är väl mer en racebil just som de inte gör något om de slamrar och gnisslar lite i. Mellan dessa hade jag tagit Bmwn, men börjar vi prata om R33 så är jag inte lika säker längre.

7 120 Inlägg
7 mars 2010
#150
Finns ju några R33 GT-R för runt 110-130k som poppar upp ibland. Kanske värt att kolla på det? smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 mars 2010
#151
Aerodynamik skrev:
Finns ju några R33 GT-R för runt 110-130k som poppar upp ibland. Kanske värt att kolla på det? smile

Är det inte bättre att köpa en kanonfin dokumenterad R32 istället för en "billig" R33 i så fall, speciellt när det gäller körglada (ofta hårdkörda) importbilar som Skyline?
Senast redigerat av Rquired (7 mars 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 798 Inlägg
7 mars 2010
#152
annars finns ju r33 gts-t inte samma fina 4wd o motor som gtr så klart men dock en nyare bil än r32

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

111 Inlägg
8 mars 2010
#153
fredde85 skrev:
annars finns ju r33 gts-t inte samma fina 4wd o motor som gtr så klart men dock en nyare bil än r32

Är det inte exakt samma motor i r32 gtr och r33 gts rb26??


Kör du mycket race så sattsa helre dina pengar på en evo än r32an då dom håller bätre.

Vill du ha lite av varje så kika på rx7an och m3an.

Jag sitter i samma båt som du men för mig står det mellan Rx7an och m3an.

Har kört både r32 och m3 3.0.

Som många sägger så e det mycket gnissel och iriternade små ljud som man vill bli av med i r32an.

På tal om vanlig.

Vet inte riktigt var alla bor med runt stockholm så är skylan vanligare än volvo 940 på träffarna.

Har du endast pengar för bil köpet och ska välja mellan r32 och m3 så hadde jag valt m3an då det är ett säkrare kort.

Det som brukar skrula på dom är vanosen, i övrigt mycket stabilt byggd bil.


Lycka till med bil valet.

Meister
6 763 Inlägg
8 mars 2010
#154
The_Juggo skrev:
fredde85 skrev:
annars finns ju r33 gts-t inte samma fina 4wd o motor som gtr så klart men dock en nyare bil än r32

Är det inte exakt samma motor i r32 gtr och r33 gts rb26??


Kör du mycket race så sattsa helre dina pengar på en evo än r32an då dom håller bätre.

Vill du ha lite av varje så kika på rx7an och m3an.

Jag sitter i samma båt som du men för mig står det mellan Rx7an och m3an.

Har kört både r32 och m3 3.0.

Som många sägger så e det mycket gnissel och iriternade små ljud som man vill bli av med i r32an.

På tal om vanlig.

Vet inte riktigt var alla bor med runt stockholm så är skylan vanligare än volvo 940 på träffarna.

Har du endast pengar för bil köpet och ska välja mellan r32 och m3 så hadde jag valt m3an då det är ett säkrare kort.

Det som brukar skrula på dom är vanosen, i övrigt mycket stabilt byggd bil.


Lycka till med bil valet.

R32 Gtr har RB26DETT och R33 Gts har RB25DET. Går inte att jämföra en r32 GTR mot en R33 GTS. Och varför skulle en evo hålla bättre än en Skyline?


841 Inlägg
8 mars 2010
#155
http://www.blocket.se/kristianstad/Skyl … 17&w=3  billigaste skylinen

http://www.blocket.se/alvsborg/Bmw_m3_e … 17&w=3 billigaste m3an

...pengar is the king ibland faktiskt med big_smile

iof så måste man meka lite om man vill ha perfekt r32 dära men men  mecka är alltid kul
Senast redigerat av dadooo (8 mars 2010)


2 656 Inlägg
8 mars 2010
#156
The_Juggo skrev:
fredde85 skrev:
annars finns ju r33 gts-t inte samma fina 4wd o motor som gtr så klart men dock en nyare bil än r32

Är det inte exakt samma motor i r32 gtr och r33 gts rb26??


Kör du mycket race så sattsa helre dina pengar på en evo än r32an då dom håller bätre.

Vill du ha lite av varje så kika på rx7an och m3an.

Jag sitter i samma båt som du men för mig står det mellan Rx7an och m3an.

Har kört både r32 och m3 3.0.

Som många sägger så e det mycket gnissel och iriternade små ljud som man vill bli av med i r32an.

På tal om vanlig.

Vet inte riktigt var alla bor med runt stockholm så är skylan vanligare än volvo 940 på träffarna.

Har du endast pengar för bil köpet och ska välja mellan r32 och m3 så hadde jag valt m3an då det är ett säkrare kort.

Det som brukar skrula på dom är vanosen, i övrigt mycket stabilt byggd bil.


Lycka till med bil valet.

sen va de ju e46orna som krånglade i vanosen


Rejsa ?
2 959 Inlägg
9 mars 2010
#157
ekelund88 skrev:
The_Juggo skrev:
fredde85 skrev:
annars finns ju r33 gts-t inte samma fina 4wd o motor som gtr så klart men dock en nyare bil än r32

Är det inte exakt samma motor i r32 gtr och r33 gts rb26??


Kör du mycket race så sattsa helre dina pengar på en evo än r32an då dom håller bätre.

Vill du ha lite av varje så kika på rx7an och m3an.

Jag sitter i samma båt som du men för mig står det mellan Rx7an och m3an.

Har kört både r32 och m3 3.0.

Som många sägger så e det mycket gnissel och iriternade små ljud som man vill bli av med i r32an.

På tal om vanlig.

Vet inte riktigt var alla bor med runt stockholm så är skylan vanligare än volvo 940 på träffarna.

Har du endast pengar för bil köpet och ska välja mellan r32 och m3 så hadde jag valt m3an då det är ett säkrare kort.

Det som brukar skrula på dom är vanosen, i övrigt mycket stabilt byggd bil.


Lycka till med bil valet.

sen va de ju e46orna som krånglade i vanosen

Inte så vanligt väl, det är väl vanligare på E36:orna.

Autotech

2 656 Inlägg
9 mars 2010
#158
Busgrabb skrev:
ekelund88 skrev:
The_Juggo skrev:

Är det inte exakt samma motor i r32 gtr och r33 gts rb26??


Kör du mycket race så sattsa helre dina pengar på en evo än r32an då dom håller bätre.

Vill du ha lite av varje så kika på rx7an och m3an.

Jag sitter i samma båt som du men för mig står det mellan Rx7an och m3an.

Har kört både r32 och m3 3.0.

Som många sägger så e det mycket gnissel och iriternade små ljud som man vill bli av med i r32an.

På tal om vanlig.

Vet inte riktigt var alla bor med runt stockholm så är skylan vanligare än volvo 940 på träffarna.

Har du endast pengar för bil köpet och ska välja mellan r32 och m3 så hadde jag valt m3an då det är ett säkrare kort.

Det som brukar skrula på dom är vanosen, i övrigt mycket stabilt byggd bil.


Lycka till med bil valet.

sen va de ju e46orna som krånglade i vanosen

Inte så vanligt väl, det är väl vanligare på E36:orna.

jaså isof får jag läsa om och läsa rätt smile


Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 mars 2010
#159
ekelund88 skrev:
Busgrabb skrev:
ekelund88 skrev:

sen va de ju e46orna som krånglade i vanosen

Inte så vanligt väl, det är väl vanligare på E36:orna.

jaså isof får jag läsa om och läsa rätt smile

De första M3 E46 hade problem med vevlager, och på E36 så är det M3 3.2 som hade problem med vanos om jag minns rätt. Men vidare "vanligt" är det inte längre:

"Rolls Royce VANOS:en hade problem med sina magnetventiler som orsakade oljeläckage, vilket även resulterade i ett rasslande ljud. Effektförlust på låga varvtal, missljud från motorns främre del samt dåliga avgasvärden är alla tecken på VANOS problem"

Skall sitta Sachs Vanos i dom istället, dom flesta bilarna (M3 3.2) skall ha fått detta bytt.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

7 120 Inlägg
9 mars 2010
#160
Rquired skrev:
Aerodynamik skrev:
Finns ju några R33 GT-R för runt 110-130k som poppar upp ibland. Kanske värt att kolla på det? smile

Är det inte bättre att köpa en kanonfin dokumenterad R32 istället för en "billig" R33 i så fall, speciellt när det gäller körglada (ofta hårdkörda) importbilar som Skyline?

Njae, det är ju alltid lotto att köpa begagnad bil. Men jag känner till två R33 GT-R som är till salu just nu för ca 120k som ser och verkar fina ut!
Senast redigerat av Aerodynamik (9 mars 2010)


Sök