2911
Sök

Behöver hjälp b230f 245a

147 Inlägg
10 mars 2010
Trådstartare
tjenna. bilen beter sig konstigt. Till att börja med så gick den skick konstigt, ej på tomgång när du gasa så små poffa det i bland lite större. och allmänt bajs. Idag gick den på tomgång som ett par dagar innan och går att åka med men efter kanske 3-5 minuter går den sämst. Den poffar endel, blir som att den dör när man gasar och katen blir as het efter 3-5 min min växeldamask sitter inte fast helt så de luktar bränt och ryker i hela kupén. Men den börjar gå så dåligt att den inte är körduglig längre:S

Jag har gjort detta; Nya stift + fördelarlock + luftfilter nu i vinter. Någon som har ide om hjälp? Kan röret vara igensatt? :S

Utbildad Service tekniker
117 Inlägg
10 mars 2010
prova att skruva loss katten o se om bilen går bättre då, kan ju vara den som har satt igen

Mr White
1 072 Inlägg
10 mars 2010
Kan vara att insatsen i katten har lossna och ligget å täpper till..Kolla om du får fram nå felkoder oxå om du har de systemet på bilen.

147 Inlägg
10 mars 2010
Trådstartare
Robban 245 skrev:
Kan vara att insatsen i katten har lossna och ligget å täpper till..Kolla om du får fram nå felkoder oxå om du har de systemet på bilen.

Okej jag är dock inte så bra på bilar ganska ny. bror min är bilmeck som inte bor hemma ser han iaf ibland tror han snackade något om en dosa man kan läsa felkoder i:S

Sök