Jag tog mitt kort för ca 3 månader sen och jag tycker att teoriprovet är ganska så likt testen man kör på "STR". men som många säger så är det ju lite anourlunda formulerat och andra bilder.
Men det man ska täbka på är ju att verkligen lära sig reglerna och inte bara frågorna.
Jag läste boken 2 ggr sen började jag köra testen på datan, och snittade som dig ca 6 fel hela tiden och varje fråga jag svarade fel på kollade jag på och tänkte, "japp då vet man det", men det gör man inte nästa gång en liknande fråga kommer.
Så när du kör testen, gå tillbaka och kolla vilken fråga du hade fel på. Var det om tex högerregel, slå upp det kapitlet i körkortsboken och läs på om det och skaffa förståelse om det, inte bara rätt svar.
Samma sak med frågot som du redan kan nu, kryssa inte bara i för att du vet, tänkt till lite extra om varför det är så och rabbla för dig själv vilka regler som gäller.
Efter att jag började göra detta så klarade jag många av mina "prov" utan några fel alls.
För vet du bara om hur du ska tillämpa trafikreglerna så blir ju det riktiga provet sen inga problem heller.
hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas